محمد قمی به عنوان نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی یکی از راه های مؤثر در افزایش ساخت و ساز مسکن را حمایت از انبوه سازان مسکن اعلام کرد و اظهار نمود: چنانچه بتوانیم با لحاظ کردن کنترل ها و مدیریت های دقیق این امر مهم را پیش ببریم آن گاه شاهد رونق بازار مسکن و متعادل شدن قیمت ها خواهیم بود.

وی در ادامه صحبت هایش پس از این که بازار مسکن را به عنوان یک بازار رها شده معرفی کرد اظهار داشت: یکی از مواردی که در قانون اساسی صراحتا به آن اشاره شده مسئولیت دولت در زمینه ساخت واحد های مسکونی جدید است که وزارت راه و شهرسازی در این مسیر گام های ارزشمندی برداشته و با اختصاص زمین به شرکت های تعاونی اقدامات درخوری را انجام داده است. به گفته محمد قمی ساخت واحد های مسکونی مهر از دیگر اقدامات ارزشمند دولت به شمار می رود.

ایشان در ادامه گفتند: امید است با روی کار آمدن محمد اسلامی به عنوان وزیر جدید راه و شهرسازی شاهد تغییرات محسوسی در حوزه مسکن باشیم و راهکار هایی متفاوت و تصمیمات اثرگذاری را در این بخش مشاهده نماییم. وی افزود: ایشان در راستای اتمام خانه های باقی مانده مسکن مهر برنامه های جدیدی را در دستور کار قرار داده اند و پیش بینی می شود این واحد ها در آینده ای نزدیک در اختیار صاحبان و متقاضیانشان قرار بگیرند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این که پروژه مسکن مهر، پروژه ای درخور و شایسته است اظهار کرد: اجرای این پروژه بسیاری از افراد جامعه را صاحب خانه کرده است. به گفته قمی، آرزوی خانه دار شدن تعداد زیادی از مردم از طریق واحد های مسکونی مهر محقق گشته است.

وی در ادامه از حمایت های مجلس خبر داد و اذعان نمود: مجلس در این زمینه همراه و حامی وزارت راه و شهرسازی خواهد بود تا با اختصاص بودجه بتواند از سیاست ها و تدابیر اندیشیده شده وزارت راه و شهرسازی حمایت کند. ایشان در ادامه به وام های مسکن و تسهیلاتی که نیاز است در نظر گرفته شود اشاره نمود و این طور گفت: بهتر است تسهیلات مناسبی در اختیار تولید کنندگان مسکن قرار بگیرد تا بتوانند بر تعداد واحد های مسکونی تولیدی بیفزایند و مسکن را در قسمت عرضه افزایش دهند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در پایان صحبت هایشان در خصوص زیرساخت های واحد های تولید شده سخن گفت و اظهار داشت: انتظار می رود خانه هایی که با مدیریت دولت ساخته می شوند از زیرساخت های مناسب بهره مند باشند و از این نظر مشکلی نداشته باشند. نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی اذعان نمود: با اختصاص وام مسکن به انبوه سازان مسکن می توان به ساخت واحد های مسکونی عدید امیدوار بود که این امر از نگرانی های مردم می کاهد و بازار مسکن را با رونق همراه می سازد.

  • منبع خبر : خبرگزاری دانشجو