مهدی هدایت، مدیرعامل شهر جدید هشتگرد، ضمن اشاره به این که تعدادی از خانه های مسکن مهر در شهر هشتگرد فاقد متقاضی بوده اند از ثبت نام متقاضیان مسکن مهر پردیس در این شهر خبر داد و افزود: در نظر داریم هزار واحد مسکونی جدید در شهر هشتگرد را در اختیار متقاضیان مسکن مهر پردیس قرار دهیم.

ایشان در ادامه از جدیت وزیر راه و شهرسازی در اتمام پروژه باقی مانده مسکن مهر خبر دادند و اذعان نمودند: همزمان با روی کار آمدن مجدد اصغری مهرآبادی انتظار می رود در آینده ای نزدیک شاهد اتفاقات مثبتی در زمینه پروژه مسکن مهر باشیم و واحد های باقی مانده سریع تر تعیین تکلیف شوند. وی ضمن اشاره به این که ۹۵ درصد از کل پروژه مسکن مهر هشتگرد فعال و در حال استفاده است گفت: روزانه در هشتگرد اقدامات زیادی در زمینه واحد های مسکونی مهر صورت می گیرد با این هدف که واحد های باقی مانده به سرعت در اختیار صاحبانشان قرار بگیرند. ایشان از آینده خوب واحد های مسکونی مهر خبر دادند و تصریح کردند:بر اساس پیش بینی های انجام شده تا اواسط سال آینده، واحد های فاقد متقاضی به پایان خواهند رسید و به متقاضیان واگذار خواهند شد.

وی بار دیگر تأکید کرد: در میانه های سال آینده، واحد های نیمه تمام را ارائه خواهیم نمود. به گفته هدایتی افرادی که تقاضای واحد مسکونی مهر در شهر پردیس را داشتند و واگذاری این واحد ها در پردیس با مشکلاتی همراه گردید به سراغ واحد های هشتگرد آمده اند و واحد های بدون متقاضی هشتگرد به زودی به این افراد که آورده ای به ارزش ۳۵ میلیون تومان در دست دارند اعطا خواهد شد.

ایشان این طور صحبت هایشان را ادامه دادند: در حال حاضر هزار واحد مسکونی بدون متقاضی وجود دارد که می توانیم آن ها را در اختیار متقاضیان مسکن مهر پردیس قرار دهیم. وی افزود: با راه اندازی قطار گلشهر-هشتگرد شرایط بهتری برای ساکنان این بخش رقم خواهد خورد که می توان آن را به فال نیک گرفت. وی خطاب به متقاضیانی که نخست درخواست اقامت در پردیس را داشتند و اکنون به سراغ واحد های هشتگرد آمده اند گفت: هشتگرد به حیث امکاناتی و آب و هوایی واقعا مناسب است بنابراین از این بابت جای نگرانی وجود ندارد. مدیرعامل شهر جدید هشتگرد ضمن اشاره به این که از ابتدا قرار بود ۴۹ هزار مسکن مهر در شهر هشتگرد احداث شود اظهار کرد: از این تعداد، ساخت ۲۷ هزار واحد مسکونی به پایان رسیده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. به گفته هدایت برای ۸ هزار واحد مسکونی دیگر نیز متقاضیان مؤثر وجود دارد. بر اساس اظهارات این مقام مسئول، تعداد واحد های مسکونی بدون متقاضی هشتگرد در شرایط فعلی ۹ هزار واحد است. از این تعداد، هزار واحد در اختیار متقاضیان مسکن مهر پردیس قرار می گیرد و مابقی نیز پس از تکمیل به متقاضیان داده می شود.

وی در خصوص رشد قیمت ها این طور گفت: باتوجه به این که مصوبه ای در زمینه جهش قیمت واحد هایی که در مرحله ساخت قرار دارند صادر نشده بنابراین در حال حاضر با همان هزینه های قبلی روند ساخت واحد های مسکونی را  پیش خواهیم برد.

وی از برنامه های در دست اجرا برای بالا بردن واحد های باکیفیت در تمام شهر های جدید کشور خبر داد و اذعان نمود: تعداد واحد های مسکونی مورد نظر برای احداث در کشور به ۵۰ هزار واحد می رسند که تأکید می شود این واحد ها در نهایت کیفیت ساخته و احداث گردند. به گفته این مقام مسئول از این تعداد، سهم شهر های جدید به ۱۰ هزار واحد می رسد. وی از اقدامات صورت گرفته برای واگذاری بخش هایی از این پروژه به قسمت های خصوصی خبر داد.

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد اظهار کرد: ساخت مشارکتی ۳ هزار واحد مسکونی به زودی صورت می گیرد.

ایشان در خصوص جزئیات این طرح این طور گفتند: عقد قراردادی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومانی با سه شرکت بزرگ، زمینه ساز پیشبرد اهداف احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید شده است. به گفته هدایت کار ساخت ین ده هزار واحد مسکونی استارت خورده ضمن این که ساخت سه هزار واحد مسکونی دیگر در مرحله عقد قرارداد قرار دارد.

ایشان پس از این که از حضور اعضای کمیسیون مجلس شورای مجلس در شهر جدید هشتگرد برای اولین بار خبر دادند اذعان نمودند: این اعضا در کنار مدیرعامل آب و فاضلاب کشور مشکلات زیرساختی واحد های مسکونی را دقیق تر پیگیری کردند و به ارائه راهکار های مناسب برای حل این مشکل و ارائه برنامه های شایسته پرداختند.

وی از برگزاری همایشی در ۲۹ آبان ماه خبر داد و موضوع این همایش را تحت نام سرمایه گذاری در هشتگرد عنوان کرد. هدایت پس از این که مقدار بودجه مورد نیاز برای به پایان رساندن پروژه قطار گلشهر-هشتگرد را ۷۰ میلیارد تومان اعلام نمود گفت: با این وجود پس از این که مدت ها از مطرح کردن چنین بودجه ای گذشته کماکان شاهد اختصاص هیچ اعتباری برای پیشبرد این طرح نیستیم.

هدایت ضمن اشاره به این که وعده هایی داده شده بود مبنی که بر ۲۵ میلیارد تومان از این هزینه را از محل اسناد خزانه اسلامی تأمین خواهند کرد افزود: به رغم تمام تلاش ها و پیگیری هایی که برای اخذ این مبلغ صورت گرفته با این حال کماکان بودجه ای در دست نیست.

به گفته هدایت تلاش های وزارت راه و شرکت عمران شهر های جدید در این مسیر ستودنی بوده به طوری که با حمایت های این وزارت، ۲۰۰ درصد از بودجه های نقدی، تأمین شده است که سبب شده بودجه ۴۰ میلیارد تومان هشتگرد، افزایش دو برابری را تجربه کند.

به گفته هدایت میزان بودجه اختصاص داده شده به طرح مترو از خرداد ماه سال جاری ۴۰ میلیارد تومان بوده است ضمن این که تمام تجهیزات مترو به رغم این که با مشکلات تخصیص بودجه همراه بوده اند خریداری شده و مورد استفاده قرار گرفته اند، از این رو انتظار می رود قطار هشتگرد-گلشهر تا پایان سال جاری در فاز افتتاح و بهره وری قرار بگیرد.

وی از تکمیل اقدامات عملیاتی مترو تا ۴۰ روز آینده خبر داد و اذعان نمود: در حال تکمیل فنس های اطراف مترو هستیم که چیزی تا پایان آن باقی نمانده است. به گفته این مقام مسئول چنانچه منابع مالی با سرعت بیشتری در اختیار این پروژه قرار بگیرند آن گاه شاهد پیشرفت سریع تر پروژه خواهیم بود.

وی در ادامه به سایت سبز اشاره نمود و اظهار کرد: درصدد هستیم یک سایت جدید به وسعت۶۳ هکتار احداث نماییم که این کار با محوریت ذخیره سازی انرژی و با همکاری آلمانی ها صورت خواهد گرفت. به گفته هدایت استارت این پروژه طی روز های آتی اتفاق می افتد.

ایشان در ادامه در خصوص صدور سند برای این دست از واحد های مسکونی مهر صحبت کردند و افزودند: برای همه واحد هایی که دارای متقاضیان مؤثر هستند، قیمت گذاری ها صورت گرفته و اقدامات مربوط به واگذاری سند ها انجام شده است. وی تصریح کرد: قسمتی از واحد های ساخته شده تاکنون پس از مراجعه و خرید عرصه و اعیان، خریداری شده که دیگر متقاضیان نیز می توانند به شیوه ای مشابه در این زمینه گام بردارند.

به گفته هدایت برای دور کردن شهر هشتگرد از یک شهر خوابگاهی و در جهت ایجاد اشتغال های پایدار در این قسمت با دانشگاه تهران و شهرداری تهران تفاهم نامه هایی صورت گرفته با این هدف که ساخت مدارس کارآفرینی استارت بخورد.

  • منبع خبر : خبرگزاری دانشجو