احداث مسکن روستایی، به عنوان یکی از مهم ترین اهداف، با تفاهم بنیاد مسکن و بانک مهر شکلی جدی به خود گرفته و در لیست برنامه های آتی کشور گنجانده شده است.

بنیاد مسکن واجدین شرایط جهت دریافت وام مسکن را به بانک مهر معرفی می کند و این بانک با پرداخت وام قرض الحسنه شرایط ساخت مسکن را برای روستاییان محترم فراهم می سازد.

بانک مهر مبلغی به ارزش ۶۰ میلیارد تومان را کنار گذاشته تا بخشی از هزینه مورد نیاز روستاییان برای ساخت و تکمیل واحد های روستایی را در اختیارشان قرار دهد. متقاضیان عادی می توانند برای دریافت وام ۱۲ میلیون تومانی اقدام کنند. لازم به توضیح است که بازپرداخت این وام ۳۶ ماهه تعریف شده و کارمزد آن ۶ درصد در سال است.

گزارشات منتشر شده حاکی از اقدام ارزشمند بانک قرض الحسنه مهر در راستای کمک به روستاییان برای ساخت و نوسازی خانه مسکونی است به طوری که از سال گذشته تاکنون مبلغی به ارزش ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات در اختیار روستاییان قرار گرفته است. گفتنی است تعداد این تسهیلات به ۷ هزار و ۱۱۰ فقره می رسد.

بازسازی خانه های روستایی به کمک تسهیلات بانک مهر

مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، ضمن اشاره به این که این تسهیلات در اختیار روستاییان قرار خواهد گرفت افزود: بازپرداخت این تسهیلات در ۳۶ ماه امکان پذیر خواهد بود ضمن این که این تسهیلات با هدف ساخت و تکمیل مسکن های روستایی پرداخت می شوند.

اکبری در ادامه صحبت هایش به ارقام و اعداد متوسل شد و جزئیات تسهیلات پرداختی این بانک را این گونه تشریح کرد: وام های پرداخت شده طی ۸ ماه گذشته بیش از ۸ هزار میلیارد تومان برآورد شده که این مبلغ در اختیار ۷۰۰ هزار نفر قرار گرفته است. به گفته اکبری کارمزد این تسهیلات مابین ۲ تا ۴ درصد می باشد. وی در ادامه در خصوص متوسط تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان سخن گفت و آن را معادل ۱۱ میلیون تومان اعلام کرد.

ایشان درخصوص منابع وام قرض الحسنه صحبت کردند و اذعان نمودند: بخشی از وام های اعطایی به روستاییان از حوزه بانک ها تأمین شده است. مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ضمن اشاره به این که قرار است تا پایان سال به ۱ میلیون نفر وام داده شود گفت: بانک مهر با کاهش منابع همراه شده است با این حال تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا سر عهدمان بمانیم و تسهیلات مسکن را در اختیار واجدین شرایط قرار دهیم.

وی اذعان نمود: به رغم این که تسهیلات اعطایی جوابگو نیاز های مردم نیست اما در حال حاضر افراد زیادی در صف انتظار قرار دارند و برای دریافت وام درخواست داده اند.

ایشان ضمن اشاره به رشد ۲۴ درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر طی ۸ ماه گذشته، افزود: این درحالی است که انتظار داشتیم این منابع با رشد ۴۵ درصدی همراه گردند.

اکبری در خصوص تفاهم نامه امضا شده با بنیاد مسکن سخن گفت و تصریح کرد: سال پیش هم این اقدام را انجام دادیم و با امضای تفاهم نامه ای، پرداخت تسهیلات ۴۵ میلیارد تومانی به روستاییان عزیز را در پیش گرفتیم. وی افزود سهم بانک مهر و بنیاد مسکن از این مبلغ به ترتیب ۳۰ میلیارد و ۱۵ میلیارد بود که تا انتهای سال گذشته به واجدین شرایط پرداخت گردید.

اکبری صحبت هایش را این طور ادامه داد: امسال نیز برنامه ای مشابه در پیش گرفته ایم و تصمیم داریم با همکاری بنیاد مسکن تسهیلاتی به ارزش ۶۰ میلیارد تومان به متقاضیان ساخت و نوسازی واحد های مسکونی روستایی پرداخت نماییم. به گفته مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر، زمان بازپرداخت و کارمزد این تسهیلات به ترتیب ۳۶ ماه و ۶ درصد می باشد.

وی گفت: هر فرد می تواند برای دریافت ۱۲ میلیون تومان وام مسکن از طریق بانک قرض الحسنه مهر اقدام نماید.

علیرضا تابش از میزان اعتبار تخصیص داده شده به زلزله سخن گفت و اذعان نمود: مقدار اعتبار بلاعوض و اعتبار بانکی تخصیص داده شده به زلزله به ترتیب بالغ بر هزار میلیارد تومان و ۳ هزار میلیارد تومان بوده است. وی ضمن اشاره به این که چنین تسهیلاتی در راستای نوسازی، ساخت، مقاوم سازی و بومگردی واحد ها پرداخت شده است اظهار کرد: در این راستا تفاهم نامه هایی با برخی بانک ها همچون رسالت، پست بانک، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و ستاد فرمان امام به امضا رسیده است.

  • منبع خبر : تی نیوز