منوچهر خواجه دلویی، معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان، از تغییر سیاست های این نهاد در حوزه تولید مسکن خبر داد و اظهار داشت: با تغییر برنامه های راهبردی بنیاد مستضعفان کشور، تولید واحد هایی برای اقشار متوسط به پایین جامعه در دستور کار قرار گرفته و این نهاد با “مال” ها و خانه های لوکس خدافاظی کرده است.

خواجه دلویی، ضمن اشاره به این که سیاست های بنیاد مسکن مستضعفان در خصوص ساخت و ساز واحد های مسکونی تغییر کرده است اظهار داشت: در گذشته تولید مسکن های تجاری و گران قیمت را هم انجام می دادیم اما با توجه به تغییرات ایجاد شده در برنامه های راهبردی در آینده تنها ساخت مسکن برای اقشار متوسط به پایین جامعه را پیش خواهیم گرفت. وی با تأکید بر این که ساختمان های تجاری و لوکس عموما توسط برند های خارجی به کار گرفته می شوند خاطرنشان کرد: در مجموع به این نتیجه رسیدیم بهتر است این بنیاد در راستای تأمین مسکن برای اقشار نیازمند جامعه گام بردارد.

خواجه دلویی از تصمیم بنیاد مستضعفان کشور برای تولید انبوه مسکن خبر داد و بار دیگر تأکید کرد: مخاطبان اصلی این واحد های مسکونی، اقشار متوسط به پایین جامعه هستند.

به گفته معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان کشور، در هلدینگ عمران مسکن، ساخت مسکن به طور جدی در حال انجام است به طوری که حجم پروژه های در دست اجرا یک میلیون متر مربع برآورد شده است.

خواجه دلویی صحبت هایش را این طور ادامه داد: پروژه احداث یک مجتمع ۸۰۰ واحدی تحت عنوان واوان ونک پارک در اسلامشهر استارت خورده است. وی افزود: این پروژه عمرانی که مرحله سفت کاری را با موفقیت پشت سر گذاشته در حال حاضر  در مرحله نازک کاری قرار دارد.

به گفته این مقام مسئول، شرکت ونک پارک با قیمتی کارشناسی شده، زمین، پروانه و … پروژه مزبور را خریداری کرده و با رسیدن پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۳۵ درصد، اقدامات لازم در خصوص پیش فروش آن صورت خواهد گرفت.

وی افزود: قیمت پیش فروش این پروژه می بایست نخست به تأیید یکی از کمیته های بنیاد مسکن برسد.

ایشان در ادامه تلاش های بنیاد مسکن در راستای ساخت واحد هایی برای اقشار متوسط به پایین جامعه را جزئی تر تشریح نمودند و این طور گفتند: در حال حاضر بنیاد مستضعفان پروژه ای را با هدف ساخت ۱۲۰۰ واحد در دست اجرا قرار داده است ضمن این که در دیگر شهر های بزرگ همچون مشهد، اصفهان، یزد و کرمانشاه نیز تلاش هایی در این زمینه در حال انجام است.

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان به عنوان یکی از مهم ترین موارد قابل توجه شرکت های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان، احترام به حقوق ذی نفع را نام برد و افزود: صدور اسناد برای این واحد ها اولویت کار ما را تشکیل می دهد. خواجه دلویی پس از معرفی خریداران به عنوان مهم ترین ذی نفعان این پروژه، اظهار کردند: در سه سال گذشته بیش از ۶ هزار  ۴۰۰ سند در اختیار خریداران قرار گرفته است. این مقام مسئول در ادامه گقت: به گونه ای فعالیت ها را برنامه ریزی کرده ایم که نهایتا تا یکسال پس از اتمام کار، صدور سند و پایان کار به ذی نفعان واگذار گردد.

ایشان در ادامه، کار و خدمت به جامعه را با برکت همراه خواندند و اظهار نمودند: تا زمانی که برای پروژه ای پروانه ساخت صادر نشده باشد و جزئیات مربوط به آن واضح و ملموس نباشد امکان آغازش وجود نخواهد داشت.

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان کشور در پایان به طرح نیلوفر که در جنوب شرقی تهران پیاده سازی شده اشاره کرد و اذعان نمود: در قالب این طرح ۱۸۵ مسکن به مرحله احداث رسیدند و به ذی نفعان واگذار شدند. وی در ادامه این طور گفت: کار های مربوط به صدور سند و پروانه کار در دست انجام قرار دارد و پس از اتمامشان مراسمی برگزار خواهد شد. به گفته این مقام مسئول اجرای این طرح با تأثیرات پررنگی بر منطقه جنوب شرق تهران همراه بوده است.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز