محمد محمودی شاه نشین به عنوان عضو کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس، در خصوص مهاجرت معکوس ساکنان تهران صحبت کرد و اذعان نمود: منتقل شدن ساکنان پایتخت به شهرک های اقماری، به دلیل رشد بی مهابای قیمت و کاهش بی سابقه قدرت خرید متقاضیان بوده است.

ایشان ضمن اشاره به این که جمعیت شهرک های اقماری رو به افزایش است اذعان نمود: با گران شدن مسکن عده زیادی این شهرک های را برای زندگی انتخاب کرده اند. به گفته محمودی شاه نشین، شهرک پردیس در شرق تهران قرار گرفته است حال آن که شهر پرند از جمله شهرک های واقع در غرب پایتخت است.

رشد جمعیت شهرک های اقماری

رشد جمعیت در شهرک های اقماری سبب شده تعاونی ها هم دست به کار شوند و پیشبرد پروژه های خود را در پیش بگیرند و آن ها را در اختیار متقاضیان مسکن قرار دهند. بر اساس گزارش های منتشر شده تعداد ساکنان صفادشت در نهایت به ۱۴ هزار خانوار خواهد رسید.

نماینده مردم شریف شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، صحبت هایش را این طور ادامه داد: به دنبال رشد قیمت مسکن، شهر های اقماری میزبان حجم بالایی از مردم تهران شده اند به طوری که حتی تعاونی ها نیز درصدد بر آمده اند با افزایش ساخت و ساز، زمینه را برای ساکنان جدید فراهم سازند.

در صفادشت ۵ هزار خانوار ساکن خواهند شد

بر اساس آخرین گزارشات منتشر شده، حجم تعداد افراد مقیم در صفادشت طی دو سال اخیر به ۵ هزار خانوار رسیده است. در پرند نیز شرایط مشابهی وجود دارد و تعداد ساکنان این شهر پیوسته در حال افزایش است.

رشد جمعیت در شهر شهریار به ۴٫۳ درصد می رسد

به گفته محمودی شهرنشین، رشد اعلام شده برای شهریار، ۴٫۳ درصد بوده است که این رقم از آن چه به عنوان متوسط رشد جمعیت کشور گزارش شده بیشتر است. این امر رشد زیاد جمعیت این شهر = را به خوبی تأیید می کند.

مشکل مسکن در پایتخت مسأله ای جدی است

وی ضمن اشاره به این که هزینه مسکن به مشکلی اساسی برای پایتخت نشینان بدل شده است اظهار کرد: آنچه سبب شده بسیاری از ساکنان تهران به شهرک های اقماری روی بیاورند بی تردید همین افزایش هزینه هاست.

رشد جمعیت در شهرک های اقماری واقعا زیاد است

عضو کمیسیون شورا ها و امور داخلی کشور مجلس، ضمن اشاره به این که جمعیت در شهرک های اقماری واقع در غرب تهران به شدت در حال افزایش و رشد است اذعان نمود: این امر با اعتباراتی که برای این بخش در نظر گرفته شده است همخوانی ندارد. به گفته محمودی شاه نشین، هزینه های اختصاص داده شده به این شهرک ها پاسخگوی نیاز ها و جمعیت فعلی نیست و این مسئله شرایط را بدتر کرده است. این مقام مسئول صحبت هایش را این طور ادامه داد: چنانچه قرار است جمعیت بیشتری برای ادامه زندگی این شهرک ها را انتخاب کنند نیاز است بودجه بیشتری به این مناطق اختصاص داده شود بلکه شرایط زندگی برای این حجم از افراد محقق گردد.

  • منبع خبر : خبرگزاری دانشجو