مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، ضمن اشاره به این که قیمت مسکن رشد زیادی را تجربه کرده است، تولید مسکن را در سراشیبی سقوط خواند و اذعان نمود: تولید مسکن در مقایسه با سال های گذشته افت زیادی را شاهد بوده است.

مصطفی قلی خسروی بازار مسکن را در شرایط کنونی در وضعیت کساد خواند و افزود: رشد قیمت مسکن و کاهش توان متقاضی سبب شده این بازار کسادی را در ماه های اخیر تجربه کند. وی در ادامه این طور گفت: به رغم این که عده ای عنوان می کنند بازار مسکن در رکودی عمیق است باید گفت این بازار در کساد قرار دارد نه  رکود.

وی پس از این که از تمایل برخی سرمایه گذاران به خرید مسکن در کشور های همسایه خبر داد اذعان نمود: نباید فریب تبلیغات پر زرق و برق را خورد. به گفته قلی خسروی زمانی که حاکمیت یک کشور به دست فرد دیگری می افتد مشخص نیست چه تغییراتی حاصل گردد و ممکن است همه چیز به ضرر سرمایه گذار تمام شود.

وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: طی سال های اخیر عده زیادی به منظور دریافت اقامت درکشور هایی همچون ترکیه، دبی و ازمیر به سرمایه گذاری در این کشور ها پرداخته اند این درحالی است که نباید به چنین وعده هایی دل خوش کرد و فریبشان را خورد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفتند: تجربه ثابت است سرمایه گذاری در دیگر کشور ها و اعتماد به تبلیغات گاها به نتیجه عکس ختم می شود. وی افزود: چند سال پیش عده ای به سرمایه گذاری در دبی دست زدند و پس از مدتی ورشکست شدند و تمام پول هایشان بر باد رفت. قلی خسروی در ادامه گفت: این امکان وجود دارد که با سرمایه گذاری در کشور ترکیه باز هم شرایط مشابهی اتفاق بیفتد.

وی ضمن اشاره به این که مسکن در ایران بهترین کالا برای سرمایه گذاری است اذعان نمود: در گذر زمان و رشد قیمت زمین، سود زیادی از بازار مسکن عاید سرمایه گذاران داخلی می شود.

ایشان در پایان بار دیگر تأکید کردند: ساخت مسکن در کشور طی ماه های اخیر کاهش زیادی را تجربه کرده است و تصریح نمودند: این دولت است که باید با در نظر گرفتن تسهیلات و امکانات ویژه تمایل سرمایه گذاران را به ساخت مسکن افزایش دهد و آن ها را متمایل سازد تا خانه های بیشتری در سرتاسر کشور تولید کنند و به خریداران واگذار نمایند.

  • منبع خبر : افکار نیوز