وزیر راه و شهرسازی در حالی از تشکیل شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور و تیم اقتصادی کشور خبر می دهد که ۵ سال از آخرین برگزاری این شورا می گذرد.

محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی چندی پیش عنوان کرد: شورای عالی مسکن با حضور ریاست محترم جمهوری و تیم اقتصادی کشور برگزار خواهد شد این درحالی است که بررسی ها نشان می دهد شورای عالی مسکن در یک بازه ۵ ساله در تعطیلی به سر می برده و حتی یکبار هم برای رسیدگی به شرایط مسکن طی ۵ سال اخیر تشکیل نشده است.

بنابراین در دولت یازدهم و دوازدهم، شورای عالی مسکن برگزار نشده که نشان از مخالفت های وزیر اسبق راه و شهرسازی (جناب عباس آخوندی) با این مسئله دارد.

پیرو تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری و رکود شدید بازار مسکن، دولت تکمیل پروژه واحد های مسکونی مهر را با جدیت تمام در دستور کار قرار داده و به دنبال آن قرار است شورای عالی مسکن به منظور رسیدگی به مشکلات این بازار ایجاد گردد.

وزیر راه و شهرسازی طی روز های اخیر اطلاعیه ای در صفحه اینستاگرام خود منتشر نمود و از برگزاری جلسات هفتگی در روز های شنبه هر هفته جهت پیگیری مسائل مربوط به پروژه مسکن مهر خبر داد. به گفته اسلامی، ساعت برگزاری این جلسات صبح های شنبه از ساعت ۷ تا ۸ خواهد بود، نتایج حاصله اطلاع رسانی می شود و در اختیار عموم قرار می گیرد.

به دنبال ملاقات خصوص محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی با مقام معظم رهبری، به نظر می رسد این وزارت عزمش را برای تکمیل واحد های مسکونی مهر جزم کرده و با جدیت تمام درصدد تکمیل واحد های باقی مانده و عرضه آن به متقاضیان است. بر اساس پیش بینی های صورت گرفته تکمیل این پروژه می تواند خبر خوبی برای متقاضیان این دست از واحد ها باشد و به اقشار کم درآمد جامعه کمک شایانی نماید.

محمد اسلامی در حاشیه جلسه ۱۴ آذرماه هیأت دولت در خصوص راهکار های وزارت راه و شهرسازی برای سر و سامان دادن به اوضاع مسکن و کنترل قیمت ها از رونق بخش تولید خبر داد و اذعان نمود: رشد قیمت در بازار مسکن تابع فاکتور های عدیدی است و تنها از خود این بازار نشأت نمی گیرد. اسلامی ضمن اشاره به این که بازار مسکن یک بازار مستقل نیست و قیمت مسکن به شرایط اقتصادی دیگر همچون بازار ارز وابسته است گفت: با این حال تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا با افزایش تولید مسکن، شرایط را برای متقاضیان هموار سازیم و به آن ها کمک کنیم صاحب خانه شوند. وی اقشار ضعیف جامعه را به عنوان مخاطبان اصلی این طرح اعلام کرد و اظهار داشت: با افزایش عرضه مسکن، شرایط برای این دست از متقاضیان بهتر می شود.

  • منبع خبر : مشرق نیوز