حبیب الله طاهرخانی، ضمن اشاره به این که وزارت راه و شهرسازی در راستای متعادل سازی بازار مسکن، برنامه های متعددی را در دست اجرا قرار داده اذعان نمود: تصمیم داریم احداث ۲۰۰ مسکن مهر را در شهر های جدید استارت بزنیم که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته این مهم تا انتهای سال جاری رسما آغاز می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی پس از حضور در همایش مدیران عامل شهر های جدید، عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی برنامه های جدیدی را برای پیشبرد پروژه مسکن مهر در نظر گرفته که از جمله آن ها می توان به احداث ۲۰۰ هزار مسکن مهر تا انتهای سال ۱۴۰۰ اشاره کرد. به گفته طاهرخانی اقدامات لازم در خصوص تولید ۵۰ هزار واحد مسکونی در سال جاری صورت گرفته که این امر زمینه ساز احداث واحد های بیشتر در سال های آتی است.

ایشان از توجه شرکت عمران شهر های جدید به ساخت مسکن در چنین شهر هایی خبر دادند و اذعان نمودند: خوشبختانه ساخت بسیاری از واحد های مسکونی مهر در شهر های جدید به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.

وی بار دیگر تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی رویکرد های جدیدی را برای پیشبرد اهداف این وزارت در پیش گرفته که از جمله آن ها می توان از احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۱۴۰۰ یاد کرد. وی تصریح کرد: از این تعداد، آماده سازی هایی در خصوص تولید ۵۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده که زمینه ساز پیشرفت سریع تر پروژه در سال های آتی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید در ادامه صحبت هایش تولید و عرضه مسکن را یکی از مهم ترین مسائل حال حاضر کشور عنوان کرد و اذعان نمود: انتظار می رود مدیران شرکت عمران شهر های جدید با برنامه ای دقیق بتوانند این اهداف را پیش ببرند و از دو هفته آینده، اقداماتشان را استارت بزنند.

به گفته طاهرخانی شرکت سرمایه گذاری بانک مسکن در این زمینه آماده همکاری و مشارکت های همه جانبه است و احتمال دارد در اجرای این طرح در کنار شرکت عمران شهر های جدید باشد.

وی در ادامه در خصوص واحد های باقی مانده مسکن مهر خبر داد و اذعان نمود: کماکان در سه شهر جدید پرند، پردیس و هشتگرد، برخی از واحد ها ناتمام باقی مانده اند که انتظار می رود در اسرع وقت به این مسئله رسیدگی شده و پس از تکمیل در اختیار متقاضیان قرار گیرند. به گفته طاهرخانی مدیران عامل دو شهر جدید پرند و هشتگرد برای تکمیل واحد های باقی مانده راهکار های مناسبی اندیشیده اند و سیاست های مناسبی در پیش گرفته اند به طوری که حتی برخی از پروژه های راکد این پروژه نیز فعال شده و در دست بررسی قرار گرفته اند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید اظهار کرد: مشکلات موجود در واحد های مسکونی شهر جدید پردیس جدی هستند و نیاز است طرح مسکن مهر در این شهر جدید با جدیت بیشتری دنبال شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید بار دیگر از ضرورت رسیدگی به موقع و اصولی به تمام واحد های باقی مانده در شهر های جدید سخن گفت و اظهار نمود: چنانچه این پروژه در برخی قسمت ها با پیگیری های اساسی همراه نباشد آنگاه کل این طرح با مشکل مواجه خواهد شد و پروژه مذکور به هدف نهایی خود نخواهد رسید.

  • منبع خبر : مشرق نیوز