بنگین ریکانی به عنوان وزیر راه و شهرسازی کشور عراق، آمادگی خود را جهت همکاری و مشارکت با ایران در زمینه مسکن اعلام کرد.

بنگین ریکانی پس از ملاقات با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، نسبت به همکاری با شرکت های ایرانی حاضر در عراق اعلام آمادگی کرد.

ریکانی پس از این که طرح های زیادی را برشمرد و از موفقیت آن ها به واسطه همکاری دو دولت سخن گفت، عنوان کرد: پروژه های زیادی با موفقیت از سوی ایرانیان در عراق اجرا شده که برخی از آن ها کماکان در دست اجرا قرار دارد. ریکانی از ادامه این روند و واگذاری پروژه آبفا به ایرانیان خبر داد و از این امر اظهار خوشحالی کرد.

وزیر راه و شهرسازی کشور عراق از دیگر اقداماتی که در آینده به شرکت های ایرانی واگذار خواهد شد، احداث شهر های جدید در برنامه توسعه شهری را نام برد.

ایرج مسجدی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، پس از این که همکاری دو کشور را راهی برای پیشبرد اهداف دو کشور معرفی کرد، از علاقمندی شرکت های ایرانی جهت اجرای پروژه های عمرانی در عراق خبر داد و اظهار داشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران از چنین مشارکت هایی همه جوره پشتیبانی خواهد کرد و حامی شرکت های ایرانی مقیم عراق خواهد بود.

ایشان در ادامه در خصوص راه آهن شلمچه-بصره توضیحاتی ارائه نمودند و این طور گفتند: اجرای این طرح و همچنین احداث بزرگراه مهران-نجف امری ضروری است و می بایست در دستور کار قرار بگیرد.

در جلسه مذکور، ایران پیشنهاداتی را در خصوص بازسازی عراق مطرح نمود که به واسطه استقبال وزیر راه و شهرسازی عراق، قرار شد جزئیات این پیشنهاد در کمیته های تخصصی طی روز های آینده مورد بررسی قرار بگیرد.

  • منبع خبر : شهرخبر