میرشمس مؤمنی زاده، فرماندار شهرستان رشت به عنوان برنامه های در دست اجرای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به  ۲۷ پروژه اشاره نمود و پس از این محل اجرای این پروژه ها را بخش لشت نشاء معرفی کرد اذعان نمود: پیاده سازی ۱۰ پروژه دیگر مربوط به مسکن و شهرسازی است.

وی با تقدیر از خدماتی که دولت های مختلف در این بخش ارائه نموده اند اظهار کرد: به رغم این که در گذشته مشکلاتی زیادی در این زمینه به چشم می خورد بعد از انقلاب، شاهد خدمات ستودنی و تحسین برانگیز زیادی بوده ایم.

این مقام مسئول تعداد پروژه های در حال اجرا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش لشت نشاء را معادل ۲۷ پروژه اعلام کرد و اذعان نمود: ۱۰ پروژه در اختیار مسکن و شهرسازی قرار دارد.

مؤمنی زاده در ادامه به پروژه سد لاستیکی اشاره نمود و اظهار کرد: این سد اثر شایانی بر بخش های کشاورزی داشته است. وی این طور ادامه داد: آب زراعی مورد نیاز برخی پروژه ها، از طریق آب موجود در یکی از مناطق بخش لشت نشاء، تهیه و تأمین می گردد.

فرماندار شهرستان رشت، ضمن اشاره به این که سطح خدماتی که به مردم ارائه می شود باید بسیار بالا باشد گفت: به دلیل زیاد بودن مطالبات مردم، کار ها را اولویت بندی خواهیم کرد تا راحت تر بتوانیم به آن ها رسیدگی کنیم.

شهردار لشت نشاء سطح خدمت رسانی آتش نشانی این بخش را جزئی تر تشریح کرد و افزود: امکان خدمت رسانی به ۴۰ روستا از این بخش توسط آتش نشانی امکان پذیر است. به گفته این مقام مسئول خیابانی با ۲۰ متر طول در این شهر به چشم نمی خورد.

سید حسن میرهاشمی با تأکید بر این که از گذشته کماکان مشکلاتی وجود دارد که بر شهر لشت نشاء سایه افکنده، گفت: به هنگام بارش باران، مردم با مشکلات عدیدی مواجه می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی لشت نشاء، ضمن اشاره به این که برنج مهم ترین محصول این بخش است افزود: وسعت اراضی کشاورزی این بخش به ۸ هزار و ۱۳۰ هکتار می رسد.

محمد رضاپور، اذعان نمود: در حال حاضر بهره برداری از ۹ هزار و ۶۰۰ زمین کشاورزی در دست انجام است که با مکانیزه کردن ادوات کشاورزی فعالیت ها با نظم و سرعت بیشتری پیش خواهند رفت.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز