محمد اسلامی ضمن اشاره به این که وزارت راه و شهرسازی راهکار ها و برنامه های ارزشمندی را برای مسکن استان مازندران در نظر گرفته است گفت: در صورت نهایی شدن تشکیل بنیاد توسعه مازندران، این مهم مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سرمایه گذاری هایی در این خصوص انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی به مشکلات زیرساختی در استان مازندران اشاره کرد و اذعان نمود: در این استان ضعف هایی در خصوص زیرساخت های حمل و نقل و همچنین مسکن به چشم می خورد که نیازمند پیگیری های دقیق تری است. به گفته اسلامی در زمینه راه های ریلی و همچنین فرودگاه ها می بایست توجهات ویژه ای به این استان صورت بگیرد. وی افزود: بدین منظور وزارت راه و شهرسازی برنامه هایی را برای افزایش راهسازی در مازندران در دست اجرا قرار داده است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که تنها در بخش راه های ریلی نیست که به فکر اقدامات جدید هستیم بلکه در حوزه مسکن نیز در نظر داریم تدابیری اساسی بیندیشیم که این امر با تشکیل بنیاد توسعه مازندران محقق می شود تصریح کرد: آخرین گام برای تشکیل این بنیاد بر عهده بخش اقتصاد و دارایی استان مازندران است با این هدف که همگام با توسعه استانی بتواند در بخش سرمایه گذاری یاری رسان باشد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از توافق های صورت گرفته میان ایران و روسیه خبر داد و اظهار داشت: در این راستا قرارداد هایی با هدف مشارکت های دو جانبه صورت گرفته که به تبع آن، توسعه بنادر عملی خواهد شد. اسلامی این طور ادامه داد: برای نیل به این هدف می توان از زیرساخت های بنادر مازندران هم استفاده کرد.

اسلامی در ادامه نیرو های سیاسی و علمی این استان را باهوش و نخبه خواند و همدلی آن ها در راستای انتخاب یک استاندار بومی برای مازندران را تحسین برانگیز و ستودنی خطاب کرد. وی افزود: استاندار بومی مازندران یکی از مجرب ترین و کاردان ترین مدیران کشور است و امید است با همدلی و همبستگی که بین مسئولان این استان وجود دارد، پیشبرد اهداف مازندران سریع تر محقق گردد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه این طور گفت: مازندران قابلیت های زیادی دارد و لازمه رسیدن به اهداف این استان همین همدلی و همبستگی میان مدیران و مسئولان است. به گفته این مقام مسئول با چنگ زدن به این همدلی، عقب افتادگی های این استان جبران خواهد شد.

  • منبع خبر : تی نیوز