ایرج رهبر، دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران، ضمن اشاره به این که در شرایط فعلی افزایش سقف تسهیلات نمی تواند کمک کننده باشد و راه به جایی نمی برد عنوان کرد: بانک مرکزی از تصمیمات جدیدی در خصوص افزایش وام مسکن خبر داده با این حال بعید است که چنین راهکار هایی بتوانند کمک کننده باشند و به بهبود شرایط مسکن کمک شایانی نمایند.

ایشان در ادامه این طور گفتند: زمانی می توان ادعا کرد که تسهیلات بانکی مفید و مؤثر هستند که دریافت کننده وام به ازای تسهیلات دریافتی بتواند ۷۰ تا ۸۰ درصد ارزش ملک را تأمین نماید. وی افزود: نیاز است از سود وام مسکن بکاهند و مدت زمان تعریف شده برای بازپرداخت آن را افزایش دهند.

ایرج رهبر ضمن اشاره به این که صرف افزایش سقف تسهیلات بر قدرت خرید متقاضیان افزوده نمی شود تصریح کرد: دولت باید عرضه را تقویت کند و گام های ارزشمندی را برای افزایش تولید مسکن بردارد در این صورت می توان نسبت به متعادل شدن بازار مسکن امیدوار بود.

دبیر انجمن انبوه سازان تهران از ملاقات رئیس انجمن انبوه سازان کشور با وزیر راه و شهرسازی طی روز های اخیر خبر داد و گفت: طی این دیدار، انبوه سازان خواسته های خود را از طریق یک بسته در اختیار محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی قرار دادند. ایشان افزودند: امید است ارائه این بسته ها راه گشا باشد و به واسطه آن بازار مسکن بتواند شرایط متفاوتی را تجربه کند.ایرج رهبر ضمن اشاره به این که وضعیت مسکن طی ماه های اخیر کاملا بحرانی بوده است گفت: رکود تورمی بر بازار مسکن سایه افکنده و کماکان شاهد این مسئله در بازار مسکن هستیم. به گفته ایرج، در صورت افزایش ساخت و ساز مسکن آنگاه بهبود این بازار و متعادل شدن قیمت ها نمود خواهد یافت.

ایشان از حضور انبوه سازان در بافت های فرسوده خبر دادند و اظهار کردند: بر اساس جلساتی که با شرکت عمران بازآفرینی شهری برگزار گردید و پیرو تفاهم نامه امضا شده با سازمان برنامه و بودجه، امید است مشارکت های دولت و بخش های خصوصی بتواند نتیجه ای درخشان خلق کند و مشکلات موجود در بافت های فرسوده را از میان بردارد.

  • منبع خبر : شهرخبر