غلامحسین عباسپور، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان، ضمن اشاره به این که برخی از مدیران عامل تعاونی های مسکن مهر نسبت به وظایف خود بی مسئولیتند، اعتراض ها را نادیده می گیرند و تحویل واحد ها به مردم را دائما عقب می اندازند، گفت: بی تردید با چنین افرادی برخورد خواهیم کرد و آن ها را در صورت تداوم این مسائل برکنار خواهیم کرد.

عباسپور، با تأکید بر این که زمان تحویل برخی از واحد های مسکونی مهر بسیار طولانی شده و مدیران عامل تعاونی های مسکن مهر نسبت به این امر بی توجهند و به شکایت های مردم رسیدگی نمی کنند اذعان نمود: با چنین افرادی کاملا جدی برخورد خواهیم کرد.

وی از افزایش سود دوران مشارکت تسهیلات بانکی خبر داد و پس از این که این سود را معادل ۱۲ درصد اعلام کرد افزود: دلیل این امر طولانی شدن تحویل واحد های مسکونی مهر به واجدین شرایط است. وی این طور ادامه داد: این امر به افزایش سود و اصل وام دامن می زند و منجر به بغرنج شدن شرایط برای متقاضیان می گردد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان، بار دیگر تأکید کرد: بانک عامل مسئول بررسی دقیق وضعیت واحد های مسکونی مهر است و انتظار می رود این بانک میزان پیشرفت واحد ها را مشخص کند، خانه های راکد را تعیین نماید و برای فروش اقساطی برخی واحد ها آن ها را به دفترخانه ها معرفی کند.

مدیران عامل متخلف برکنار می شوند

ایشان در ادامه این طور گفتند: برخی از مدیران عامل تعاونی های مسکن امر گویا وظایف خود را فراموش کرده اند و بررسی تکمیل مدارک اعضا نزد بانک عامل را نادیده می گیرند. به گفته این مقام مسئول به چنین افرادی تذکر داده خواهد شد و چنانچه تغییری در رفتارشان حاصل نشود، آن ها را برکنار خواهیم کرد و برای انتخاب های بعدی آن ها را رد صلاحیت خواهیم نمود.

عباسپور خطاب به مدیران تعاونی های مسکن مهر این طور گفت: شما باید مجمع عمومی برگزار کنید، اجرای انتخابات را کنترل نمایید و نسبت به بروزرسانی تغییرات مدیران دقیق باشید. این مقام مسئول درخصوص دریافت وجه غیرقانونی از اعضا هشدار جدی داد و توجه به این مسائل غیراخلاقی را متذکر گردید.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هندیجان، عنوان کرد: چنانچه ثابت شود، مدیری وجوه غیراخلاقی از اعضا اخذ نموده است نه تنها او را عزل خواهیم کرد بلکه به مراجع قضایی معرفی خواهیم نمود. این مقام مسئول این طور صحبت هایش را ادامه داد: امید است بانک عامل و اداره راه و شهرسازی، از طریق استرداد وجوه اعضای تعاونی، در این راستا به راهکار های مناسبی متوسل گردد.

به گفته عباسپور، تعداد واحد های مسکن مهر کارگری، مردمی و کارمندی در هندیجان به ۱ هزار و ۸۳۹ واحد می رسد که محل قرارگیری آن ها در سایت جنوب و شمال است. به گفته این مقام مسئول ۶۰ درصد از این واحد ها، مراحل ساختشان به پایان رسیده و در اختیار متقاضیان و واجدین شرایط قرار گرفته اند.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز