مشكلات خريد آپارتمان

خريد آپارتمان البته مي‌تواند سهل و ساده باشد به شرطي كه يك سري نكات مهم رعايت گردد. تنها عدم رعايت اين نكات ساده است كه باعث مي‌شود تا يك كار سهل و آسان به كاري مشكل تبديل شود. خريد آپارتمان براي هر خانواده‌اي مهم‌ترين تصميمي است كه ممكن است با آن مواجه شوند. البته خانواده يا فرد مي‌توانند در اين زمينه به مشاوران خريد آپارتمان مراجعه كنند تا با مشكلات ناشناخته‌اي مواجه نشوند. خريد آپارتمان در تهران در كنار عدم آشنايي به مناطق مي‌تواند به مشكل بزرگي تبديل شود. امروزه خانواده‌ها با پول پس‌انداز خود اقدام به خريد آپارتمان مي‌كنند.

شما بايد هنگام خريد آپارتمان به موارد بسيار مهمي توجه داشته باشيد تا بتوانيد آپارتمان مورد نياز خود را خريداري كنيد. عوامل بسيار زيادي رفاه و امنيت شما در آپارتمان خريداري شده تضمين مي‌كنند.

مشكلات خريد آپارتمان 1

عوامل تعيين‌كننده در خريد آپارتمان تهران:

 

  1. موقعيت جغرافيايی آپارتمان

موقعيت جغرافيايي آپارتمان در قيمت آن تاثيرگذار است. اولويت‌بندي مناطق مي‌تواند كار شما را راحت‌تر كرده و هنگام خريد نيز راحتي بيشتري را لمس خواهيد كرد. دقت و توجه به مزايا و معايب هر منطقه از شهر باعث خواهد شد تا خريد شما به سهولت انجام شود.

بودجه مورد نظر شما در خريد تعيين‌كننده است و بايد بر اساس بودجه خود خريد كنيد. شما با آگاهي به يك سري از عوامل مي‌توانيد به تناسب بودجه با منطقه خريد آپارتمان پي ببريد.

  1. امكانات خدماتی و رفاهی موجود در اطراف آپارتمان

شناسايي امكانات رفاهي موجود در اطراف آپارتمان مانند مدرسه، درمانگاه، بيمارستان و بانك، فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و … در قيمت خريد تاثيرگذار هستند. برخي از افراد از مناطق پرتردد و شلوغ خوششان نمي‌آيد و مناطق ساكت و كم تردد را دوست دارند.

دسترسي به وسايل حمل و نقل عمومي مي‌تواند جزء امكانات رفاهي اطراف آپارتمان باشد. اين نوع رفاه در دراز مدت به رفاه هر چه بيشتر شما مي‌انجامد. خريد آپارتمان با توجه به اين نكته لذت‌بخش تر خواهد بود.

  1. ميزان و مقدار آلودگی منطقه

آلودگي هوا در شهر تهران يك مشكل بزرگ محسوب مي‌شود و البته در مناطق مختلف تهران نيز مقدار و اندازه ذرات معلق در هوا نيز نوسان دارد. ميزان آلودگي به تعداد جمعيت ساكن در منطقه تقسيم مي‌شود. مناطقي كه آلودگي كمتري دارند براي سكونت بهتر هستند.

  1. نحوه رفت و آمد به آپارتمان

بايد منطقه‌اي را انتخاب كنيد كه بتوانيد براحتي با ماشين تردد كنيد. كوچه و خيابان‌هاي تنگ و پرتردد براي شمايي كه براي آرامش اهميت قائل هستيد مناسب نيست.

  1. همسايگان خوش اخلاق و نحوه برخورد با آن‌ها

همسايگان هميشه يكي از عوامل موثر در خريد آپارتمان به شمار مي‌روند. فرهنگ آپارتمان‌نشيني امروزه يك فرهنگ عمومي و متداول است. رعايت فرهنگ آپارتمان‌نشيني بسيار مهم است و باعث خواهد شد تا رفتار همسايگان با شما مناسب بوده و بتبع آن نيز رفتار شما با آن‌ها نيز بدين‌گونه باشد.

تعداد همسايگان شما بسيار مهم است و حتي هر چقدر كمتر باشد به همان اندازه شناسايي و دوستي با آنان نيز سهل و آسان خواهد بود.

  1. تفكيک تاسيسات آپارتمانی

جدابودن تاسيسات آپارتماني مي‌تواند زندگي كردن در آپارتمان را براي شما سهل و ساده كند. تاسيسات مشترك باعث ايجاد اختلافات شما با خانواده ديگر مي‌شود. هميشه از تفكيك تاسيسات آپارتماني اطمينان حاصل كنيد تا زندگي آرامي را تجربه كنيد.

  1. توجه به سال ساخت آپارتمان

شما بايد به سال ساخت آپارتمان توجه داشته باشيد، ممكن است كه به درستي سال ساخت در مجوز پايان كار آپارتمان درج نشده باشد. توجه به سال ساخت باعث خواهد شد تا واحد آپارتماني نوسازي را خريداري كنيد.

  1. واحد آپارتمانی نورگير

هميشه واحدهاي آپارتماني نورگير كه در قسمت شمالي آپارتمان قرار دارند، در مقايسه با واحدهاي جنوبي قيمت بالاتري دارند. نورگير بود واحد آپارتماني باعث خواهد شد تا براي برق كمتر هزينه كنيد. تاريك بودن يك واحد آپارتماني باعث افزايش هزينه برق شما خواهد شد. خريد آپارتمان تهران زيبايي و مشكلات خاص خود را دارد كه بايد نسبت به آن‌ها آمادگي داشته باشيد.

  1. توجه به گسل زير آپارتمان

شهر تهران يك شهر زلزله خيز است و اگر آپارتماني را بيابيد كه در زير گسل واقع نشده باشد در اين صورت خيلي خوشبخت و موفق هستيد. البته بايد توجه داشته باشيد كه براي آپارتمان شما استانداردهاي ساخت نيز رعايت شده باشد.

  1. بررسی سيستم‌های گرمايشی و سرمايشی

توجه به سيستم‌هاي گرمايشي و سرمايشي ساختمان باعث خواهد شد تا براي اين نوع امكانات كمتر هزينه كنيد. برخي آپارتمان‌ها هنوز هم با موتورخانه گرم مي‌شوند. بنابراين هنگام خريد آپارتمان به اين نكته توجه داشته باشيد.

پيشگيري بهتر از تعمير است. زمان سرويس سيستم‌هاي گرمايشي و سرمايشي را به ياد داشته باشيد تا در سال آينده نيز بتوانيد از گرما و سرماي دستگاه‌هاي موجود استفاده كنيد.

  1. تعداد واحدها و تعداد طبقات آپارتمان

آپارتمان‌نشيني با زندگي تك واحدي بسيار متفاوت است. اولين نكته در زندگي آپارتماني توجه به تعداد طبقات و تعداد واحدهاي آپارتماني است.

بهترين وضعيت براي زندگي آپارتماني اين است كه تعداد واحدهاي آپارتمان بين ۱۵ تا ۳۰ باشد. تعداد واحدهاي بيشتر از ۲ ممكن است شما را با مشكلات و مسائلي ناشناخته مواجه كند.

هرگز طبقات اول و آخر را براي سكونت انتخاب نكنيد. طبقات وسط آپارتمان بهتر است و سروصداي كمتري را به اين طبقات وارد مي‌شود. در طبقه اول سروصداي همسايه و ماشين‌ها هميشه شما را ناراحت خواهد كرد و همچنين در طبقه آخر؛ مشكلات مربوط به تاسيسات پشت بام، شما را معذب مي‌كند.