خريد خانه در تهران يكي از بزرگترين آرزوها و اهداف زوج‌هاي جوان است كه به تازگي ازدواج كرده‌اند. شما با رعايت يك سري نكات مي‌توانيد به راحتي خانه مورد نظر خود را خريداري كنيد.

راهنمای خريد خانه در تهران 1

  1. به هزينه‌هاي پنهان خريد خانه در تهران توجه كنيد، مانند هزينه كميسيون بنگاه مشاور املاک، هزينه پايان كار ساختمان، هزينه ثبت اسناد و …

  2. تمامي موارد و مفاد موجود در مبايعه‌نامه و قرارداد نامه را به دقت مطالعه كنيد.

  3. حتما ميزان مقاومت ساختمان در برابر حوادثي مانند زلزله را بسنجيد.

  4. حتما به تعداد طبقات و تعداد واحدهاي آپارتماني دقت و توجه كنيد. تعداد واحدهاي بيش از ۱۵ تا ۳۰ واحد آپارتمان باعث مي‌شود كه آلودگي صداي بيشتري را تحمل كنيد و در نتيجه آرامش كمتري را تجربه خواهيد كرد.

  5. به تعداد واحدهاي آپارتماني موجود در هر طبقه دقت كنيد. بهترين حالت اين است كه در هر طبقه يك واحد آپارتماني وجود داشته باشد، واحدهاي بيشتر در هر طبقه باعث سروصداي بيشتر و آلودگي صوتي بيشتري خواهد شد.

  6. حتما به اندازه در ورودي ساختمان دقت و توجه كنيد. بخاطر اينكه هنگام جابجايي وسايل خانگي شما بايد بتواند از درب ورودي وارد آپارتمان شود.

  7. هنگام خريد خانه در تهران رمپ ورودي ساختمان را براي ورود ماشين خود به پاركينگ بسنجيد.

  8. اندازه راه‌پله را مدنظر داشته باشيد تا بتوانيد وسايل خانگي خود را با خيالي آسوده به واحد آپارتماني جديد وارد كنيد.

  9. به آسانسور و اندازه آن دقت و توجه كنيد. حتي در برخي آپارتمان‌هاي بالاي شهر، آسانسورهاي ماشين بر نيز تعبيه شده است.

  10. هنگام خريد خانه در تهران حتما به ميزان وام‌هاي آن نيز دقت و توجه داشته باشيد. به خانه‌هاي با قدمت ۱۲، ۱۵ و ۲۰ وام تعلق نمي‌گيرد، خانه‌هايي با قدمت ۳۵ در عمل كلنگي محسوب مي‌شود. هرچقدر سن آپارتمان بيشتر باشد، مخارج آن هم زيادتر است و بايد شما براي نوسازي آن خيلي زياد هزينه كنيد.

  11. حتما به سن واقعي ساختمان توجه داشته باشيد. سن واقعي ساختمان را مي‌توانيد از روي قبض برق متوجه شويد. بخاطر بعد از پايان كار، ساختمان، كنتور برق در ملك مربوطه نصب مي شود.

  12. حتما واحد آپارتماني با امتياز پاركينگ خريداري كنيد. امتياز پاركينگ به هنگام فروش براي شما يك برگ برنده محسوب مي شود.

  13. براي خريد خانه در تهران هرگز واحد مورد نظر را پيش‌خريد نكنيد. حتما نسبت به خانه خريداري شده خود كد رهگيري دريافت كنيد. هنگام خريد خانه در تهران دريافت كد رهگيري باعث خواهد شد تا مطمئن باشيد كه خانه‌اي خريداري كرده ايد در معاملات ديگر وارد نخواهد شد.

  14. آپارتمان‌هاي فاقد آسانسور براي تردد زحمت زيادي را ايجاد مي‌كنند، بنابراين حتما به آپارتمان‌هاي داراي آسانسور خريداري كنيد تا به راحتي بتوانيد بين طبقات تردد كنيد.

  15. واحدهاي آپارتماني بيشتر باعث آلودگي صوتي بيشتري مي‌شوند. حتما آپارتمان‌هايي با تعداد كمتر واحد خريداري كنيد تا آلودگي صوتي كمتري را تجربه كنيد.

  16. حتما مشخصات فيزيكي ملك را با مشخصات درج شده در سند مطابقت دهيد.

  17. حتما از زمان تخليه ملك توسط مستاجر باخبر شويد و با هماهنگي كامل حداقل با همسايه ها و مالك قبلي به واحد آپارتماني و خانه جديد خود نقل مكان كنيد.

  18. هرگز ملك و آپارتمان خود را به صورت وكالتي خريداري نكنيد.

  19. نورگيري خانه را مدنظر داشته باشيد. نورگيري خانه هر چقدر بيشتر باشد به همان اندازه برق مصرف كمتري مصرف خواهد كرد.

  20. در صورتيكه ديوارها و سقف طبله كرده باشند مشخص است كه در واحد مسكوني و خانه مورد نظر رطوبت وجود دارد و نبايد نسبت به خريد آن اقدام كنيد.

  21. به نوع كاربري واحد آپارتماني توجه كنيد.

  22. حتما نقشه معماري ساختمان را درخواست كنيد و دقت كنيد كه ساختمان و واحد خريداري شما طبق اصول معماري ساخته شده باشد.

  23. حتما به اصول عدم اتلاف انرژي در ساختمان توجه كنيد بخاطر اين كه بعد از سكونت شما، بايد هزينه بسيار زيادي را جهت خروج و اتلاف انرژي بپردازيد.

  24. توجه به سيم‌كشي و لوله‌كشي ساختمان و خانه مورد نظر شما از ضروريات بوده و هنگام بازديد از محل به اين موضوع توجه داشته باشيد. خريد خانه در تهران ريزه‌كاري‌هاي خاص خود را دارد.

  25. به جنس و كيفيت ديوارپوش و كف پوش دقت كنيد.

  26. اگر خانه‌اي كه خريداري كرده‌ايد بالكن دارد حتما به موقعيت و مساحت آن توجه كنيد.

  27. به فشار گاز و آب خانه مورد نظر خود توجه كنيد و از كيفيت مصرفي آب هم اطمينان حاصل كنيد.

  28. از ساختمان در مقابل آتش‌سوزي و نصب دستگاه‌هاي هشدار دهنده در داخل ساختمان اطمينان حاصل كنيد.

  29. هنگام خريد خانه در تهران، به پرونده مقاومت مصالح ساختمان و ايمني كلي ساختمان توجه و دقت كنيد.

  30. از وجود پله‌هاي فرار و خروجي‌هاي مطمئن در ساختمان‌هاي مرتفع براي خروج ساكنين و اهالي ساكنين اطمينان حاصل كنيد.

  31. هميشه در طبقات وسط آپارتمان واحد خود را خريداري كنيد بخاطر اين سر و صداي كمتري را تجربه خواهيد كرد و طبقات بالاي ساختمان نيز بخاطر نزديك بودن به تاسيسات موجود در پشت بام نيز براي ساكنين ساختمان، آزار و اذيت هايي را فراهم مي‌كند.

خريد خانه در تهران بزرگ اندكي نسبت به ساير شهرها متفاوت است و بنابراين خريدار و فروشنده بايد با آگاهي كامل و دقيق معامله را به انجام برسانند، تا بعدها براي ورود به سالن‌هاي تنگ و تاريك دادسراهاي نيازي نباشد.