مشكلات خريد آپارتمان در تهران

خريد آپارتمان در تهران مشكلات خاص خود را دارد، براي هر منطقه از تهران، خريد آپارتمان متفاوت است و بنابراين خريدار كاملا آگاهانه نسبت به خريد خود اقدام كند.

يكي از بزرگترين مشكلات خريد آپارتمان در تهران، مشكلات حقوقي خريد آپارتمان است كه در اغلب اوقات به دليل آشنا نبودن يكي از طرفين نسبت به مسائل حقوقي، مسائل و مشكلات پيش‌بيني نشده‌اي بوجود مي‌آيد. در اين اوقات بهتر است كه هر كدام از طرفين با وكيل جهت خريد يا فروش اقدام كنند.

يكي ديگر از مشكلات خريد آپارتمان در تهران، واقع شدن ملك خريداري شده در برنامه‌هاي توسعه شهري و طرح‌هاي عمراني شهرداري است و بدينگونه از آنجائيكه يك ملك كلنگي است بنابراين جهت توسعه شهري لازم است كه تخريب شود.

يكي از مشكلات ديگر، طي مسافات طولاني جهت خريد آپارتمان در تهران است كه خريدار دوست دارد كه در منطقه‌اي به غير از منطقه خود، ملك يا آپارتماني را خريداري كند.

كلاهبرداری معاملاتی در زمينه خريد آپارتمان در تهران بزرگ

فروش يك واحد آپارتمان به اشخاص مختلف يكي از روش‌هاي كلاهبرداري در معاملات املاك بود كه اين مشكل با دريافت كد پيگيري معاملات ملكي حل شد، ولي در دوران گذشته اين مشكل لاينحل باقي مانده بود و لازم بود كه نسبت به آن راه حلي انديشيده شود.

در برخي مناطق تهران، املاك با قولنامه معامله مي‌شوند ولي در هر حال اين چنين قولنامه‌اي نيز خود سند محسوب مي‌شود، البته يك سند غير رسمي محسوب مي‌شود.

ولي بهتر است كه در دفترخانه اسناد رسمي خريدار و فروشنده سند رسمي را تنظيم نماييد. دو شاهد معامله باعث مي‌شود كه نفس معامله قانوني بوده و امكان كلاهبرداري تا حد خيلي زيادي از بين مي‌رود.

البته امروزه به دليل تاثيرگذاري ارز دلار بر بازار مسكن، حتي قيمت آپارتمان نيز در حاشيه پايتخت نيز افزايش يافته است.

حتي در اين شرايط، آپارتمان‌هاي لوكس و شيك نيز در تهران به فروش مي‌رسد، و افرادي هستند كه به دنبال اين چنين املاك يا آپارتمان‌هايي هستند.

برخي اوقات خريدار دوست دارد كه در زمينه آپارتمان سرمايه‌گذاري كند و به اصطلاح خانه‌هاي كلنگي را خريداري كرده و آن‌ها تعمير و نوسازي كرده و در نهايت به فروش مي‌گذارد.

البته خريدار در اين چنين اوقاتي بايد هزينه تعمير و نوسازي آپارتمان را نيز به حساب آورده و با سودي كه مد نظر اوست و منطقي است به فروش برساند.

مشكلات خريد آپارتمان در تهران 1

مسكن مهر و خريد آپارتمان در تهران بزرگ

امروزه مساكن مهر تا حدي روند رو به رشد خريد آپارتمان در تهران را با مشكلاتي همراه كرده و لازم است كه دولت براي رفع اين مشكل چاره و راه حلي بيابد.

مساكن مهر به اقشاري كم درآمدي كه توان خريد خانه را ندارند فروخته مي‌شود، خريداران بيشتر از طبقه كارگر بوده و مساكن مهر در خارج از شهر قرار دارند.

آلودگي هوا در شهرك‌هاي صنعتي يكي از بزرگترين مشكلات زيست در تهران بزرگ است و بايد براي تميزي شهرك‌هاي صنعتي چاره‌اي انديشيده شود.

دوري بين محل كار و زندگي يكي از مشكلات خريد آپارتمان در تهران است كه اكثر شهروندان تهراني از اين مسئله شكايت مي كنند.

تسويه مبالغ نوسازي شهرداري يكي ديگر از كارهايي است كه فروشنده آپارتمان بايد آن را به انجام برساند. زمان معامله آپارتمان نيز يكي از مشكلات خريد آپارتمان در تهران است. شما بايد در بهترين زمان بازار مسكن آپارتمان خود را به فروش برسانيد تا سودي از آن نصيب شما شده و بتوانيد در املاك ديگري سرمايه‌گذاري كنيد و دوباره املاك و مساكن ديگري را به فروش برسانيد.

البته امروزه بر همه مشخص است كه هركسي كه آپارتمان خود را مي‌فروشد، به سختي مي‌تواند آپارتماني مانند آپارتمان خود را خريداري كند مگر اين كه تا حدي پشتوانه مالي و نقدينگي بسيار زيادي داشته باشد تا بتواند آپارتماني زيباتر از مورد قبلي خود را خريداري كند.

حدود يك سوم از آپارتمان‌هاي تهران با قيمتي معادل ۵ تا ۸ ميليون تومان معامله مي‌شوند. افزايش بهاي مسكن باعث شد تا ارزش آپارتمان‌هايي با كمتر از ۵ ميليون تومان به نصف برسد.

البته واحدهاي اداري و تجاري در تهران با قيمت‌هاي متفاوتي به فروش مي‌رسند. افزايش جمعيت كشور باعث افزايش قيمت مسكن و آپارتمان شده است. امروزه مشخص شده كه برخي آپارتمان‌ها خالي هستند و علي‌رغم مشهود شدن اين موضوع؛ بازهم تقاضا براي مسكن و خانه‌دارشدن مردم وجود دارد.

البته دولت مي تواند با كاهش تورم، گراني بازار مسكن را كنترل كند. افزايش لجام گسيخته قيمت‌ها در تهران باعث شده تا بسياري از مردم به خانه‌دار شدن خود فكر نكنند.

امروزه مردم ترجيح مي‌دهند كه در زمينه ارز و سكه سرمايه‌گذاري كنند و مانند گذشته ميل چندان زيادي نسبت به سرمايه‌گذاري در بازار مسكن را ندارند.

نوسانات شديد بازار مسكن يكي از مشكلات خريد آپارتمان در تهران است و البته دلار بر بازار مسكن سايه افكنده و بازگشت دوباره تحريم‌ها، بازار مسكن را به ركود و سكون كشانده است.