درحالی که کشور با مشکلات زیادی مواجه است و مردم فشار سختی ها را هر روز بیش از گذشته احساس می کنند، مواردی چون استاندارد نبودن آسانسور ها بر این حجم فشار افزوده و کار را دشوارتر کرده است. گرانی های اخیر و رشد بی حساب و کتاب قیمت کالا های مصرفی و غیرمصرفی سبب شده اقشار مختلف جامعه پیوسته در حال دست و پنجه نرم کردن با گرفتاری ها و دغدغه های متعدد باشند و به دور از آرامش و آسایش روانی به سر ببرند.

توأمان با گرانی های اخیر و کاهش اشتغال و کار برای جوانان، آسیب های اجتماعی همچون دزدی به اوج رسیده و مواردی از قبیل اعتیاد نمود پیدا کرده است که عواقب این دست عوامل خود را در قالب خودکشی نشان می دهند. فشار روانی بالا که ناشی از مشکلات عدید است زمینه خودکشی را فراهم نموده و مشکلات ایلام سبب شده این استان مقام نخست را در زمینه خودکشی داشته باشد.

در کنار عواملی که از آن ها یاد شد و با علم به این موضوع که روح و روان مردم به شدت درگیر مسائل متفرقه است، عوامل دیگری هم وجود دارند که بر سختی ها می افزایند و مستقیما جان انسان ها را نشانه می گیرند. از جمله آن ها می توان به جاده های غیراستاندارد اشاره کرد و یا از خودرو هایی نام برد که استاندارد نیستند و روزانه می توانند با جان انسان های زیادی بازی کنند. با این حال این ها مواردی هستند که مردم عادی و یا حتی مسئولان محلی نیز نمی توانند کاری کنند و حل مشکل توسط آن ها شدنی نیست.

تعدادی از مشکلات محدود به استان ایلام است که برخورد با آن ها ممکن است و از دست همه بر می آید. بار ها اخباری درباره استان ایلام منتشر شده و غیراستاندارد بودن برخی ابزار ها یادآور شده اند، به رغم این که مسئولان چنین وضعیتی را تصدیق می کنند و در کمال زیبایی رفع این مشکلات را وعده می دهند، اما هیچ اتفاقی در عمل نمی افتد و هیچ گامی در این راستا برداشته نمی شود.

آسانسور های غیراستاندارد یکی از موارد موجود است که بار ها مسئولان مختلف تلاش کرده اند این مشکل را به گوش دستگاه های مرتبط برسانند و اهمیت ایمنی آسانسور ها را گوشزد کنند به طوری که در روز گذشته مدیرکل استاندارد این استان از آمار و ارقام استفاده کرد و به همگان اطلاع داد که تعداد زیادی از آسانسور های استفاده شده در واحد های مسکونی مهر ایلام بی توجه به استاندارد ها و اصول اولیه ساخته شده اند.

همتی ضمن اشاره به این که حجم بالایی از آسانسور های استفاده شده در مسکن مهر ایلام فاقد استاندارد های لازم هستند تصریح کرد: تعداد این آسانسور ها در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است.

صحبت های مدیرکل استاندارد به منزله یک هشدار جدی است که بی توجهی به آن می تواند به قیمت بازی با جان خانواده ها تمام شود. مدیرکل با مسئولین و دستگاه های مربوطه اتمام حجت کرد و چنانچه اتفاقی در این خصوص رخ دهد این اداره مسئولیتی بر گردن ندارد.

بار ها شاهد این اتفاق بوده ایم که هیچ کاری صورت نگرفته و پس از بروز یک حادثه ناگوار همه بسیج شده اند، با این حال باید پذیرفت که مهم ترین کار، جلوگیری از بروز اتفاق است. اگر فردی جانش را از دست بدهد و یا عضوی از بدنش را، آنگاه چطور می توان چنین ضرر هایی را جبران کرد.

انتظار می رود تمام مقام های مسئول به ویژه دادستان محترم استان ایلام نسبت به این موضوع توجه اساسی داشته باشند و رسیدگی هرچه سریع تر به این مسئله را در دستور کار قرار دهند.

  • منبع خبر : تی نیوز