عزیزالله مهدیان، معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: به مستأجران زمینی واگذار نخواهد شد و این گفته صحت ندارد. وی افزود: تا انتهای نیمه نخست سال ۹۸، ساخت واحد های مسکونی کرمانشاه به پایان خواهد رسید.

ایشان در ادامه در خصوص وضعیت معیشتی مردم کرمانشاه پس از زلزله سال گذشته صحبت کردند و این طور گفتند: شمار زیادی از مردم در اثر زلزله خانه هایشان را از دست داده اند و در حال حاضر مستأجر کانکس های این منطقه هستند. این مقام مسئول اظهار کرد: به رغم این که تسهیلات لازم برای اجاره یا رهن واحد های مسکونی در اختیار متقاضیان قرار داده می شود اما این افراد به ماندن در کانکس ها اصرار دارند و حاضر نمی شوند این کانکس ها را رها کنند.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن، از شایعاتی خبر داد و این طور گفت: مدتی است اخباری به گوش می رسند مبنی بر این که دولت وام ۴۰ میلیون تومانی و یک قطعه زمین در اختیار مستأجران قرار خواهد داد تا بتوانند برای احداث مسکن اقدام کنند. وی افزود: چنین گفته هایی صحت ندارند چرا که در شرایط کنونی با در اختیار داشتن ۴۰ میلیون تومان پول، ساخت مسکن اصلا کار ساده ای نیست ضمن این که پیاده سازی چنین طرحی کاری دشوار و سخت است.

این مقام مسئول ضمن اشاره به این که برخی از افراد کانکس هایشان را رها نمی کنند و چشم به دریافت وام ۴۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن دوخته اند گفت: واقعیت این است که چنین امری در آینده نزدیک اصلا شدنی نیست.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن، گفت: سال گذشته اذعان کردیم ساخت واحد های مسکونی در شهر ها تا پایان سال ۹۸ به اتمام می رسد این درحالی است که با تلاش های انجام شده و برنامه ریزی های صورت گرفته ساخت این واحد ها تا پایان نیمه نخست سال ۹۸ به مراحل پایانی خواهد رسید.

مهدیان از کند شدن روند ساخت مسکن در این مناطق خبر داد و اظهار کرد: علت این امر مبادرت ساکنان به ساخت واحد های دو یا سه طبقه است. وی افزود: به رغم این که پیش از این، خانه ها معمولا یک طبقه بودند تمایل افراد به ساخت خانه های چند طبقه سبب شده فرآیند ساخت مسکن با روند کندی همراه گردد.

ایشان خطاب به سازندگان مسکن در این مناطق پیشنهادی ارائه نمودند و این طور گفتند: بهتر است ساخت یک طبقه به پایان برسد و بعد ها زمانی که شرایط مهیا بود، احداث دیگر طبقات نیز صورت بگیرد. به گفته این مقام مسئول میانگین طبقات واحد های ساخته شده در سرپل ذهاب از ۱٫۲ به ۳٫۹ تغییر پیدا کرده که به خوبی ادعای مذکور را ثابت می کند.

 

  • منبع خبر : تی نیوز