حجت الاسلام علی کوثری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان اردبیل، ضمن اشاره به این که بسیاری از طلاب متأهل اردبیل با مشکل مسکن دست به گریبانند اذعان نمود: در نظر داریم با اجرای پروژه ۷۲ واحدی طلاب، امکان تأمین مسکن را برای روحانیون و طلاب استان تسهیل سازیم.

وی پس از حضور در جلسه شورای سیاست گذاری مسکن طلاب اردبیل اظهار داشت: بسیاری از روحانیون متأهل اردبیل در حال حاضر با مشکل تهیه مسکن همراه هستند از این رو در تلاشیم تا پروژه ۷۲ واحدی طلاب را اجرا کرده و زمینه تهیه مسکن را برای آن ها فراهم سازیم.

حجت الاسلام کوثری با تأکید بر این که اجرای پروژه های مختلف مهم ترین اهداف آن هاست اشاره نمود: نصب برق پروژه در صدر اولویت هایمان قرار دارد که با پیش بینی های صورت گرفته انتظار می رود ظرف دو هفته آینده این مهم به پایان برسد. وی افزود: تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا مشکل مسکن طلاب و روحانیون با سرعت بیشتری حل شود و واحد های مسکونی هر چه سریع تر در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان اردبیل، در ادامه از برنامه های در دست اجرا برای طلاب سخن گفت و تصریح کرد: طرح سنجش سلامت طلاب جدیدالورود استان از دیگر برنامه های مهم است که با مشارکت پلی کلینیک تخصصی امام رضا (ع)، انجام خواهد شد. وی از شرکت ۸۳ طلاب جدیدالورود استان در این طرح خبر داد و این امر را به عنوان یکی از خدمات درمانی در نظر گرفته شده برای طلاب خواند.

ایشان پس از این که مطالبات روحانیون را امری ضروری خواندند اظهار کردند: برآورده ساختن خواسته های این افراد از الزامات است و ما نیز تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا در این مسیر گام برداریم. وی اذعان نمود: مشکلاتی برای روحانیون وجود دارد که امید است با تدابیر در نظر گرفته شده به زودی از سر راه برداشته شوند.

وی از برگزاری کارگاه های مختلف در مدارس طلبیه خواهران و برادران خبر داد و اذعان نمود: این امر با هدف ارتقای سلامت روحانیون در حال انجام است. حجت الاسلام کوثری از دیگر برنامه های برگزار شده در مدرسه علمیه ملا ابراهیم اردبیل به کارگاه آموزشی بهداشت و افزایش فرهنگ سلامت اشاره کرد و موضع این کارگاه را امداد و نجات و اصول کمک های اولیه عنوان کرد.

  • منبع خبر : افکار نیوز