عضو فراکسیون امید مجلس ضمن اشاره به این که اجاره بهای واحد های مسکونی واقعا بالاست و خانواده ها نمی توانند چنین هزینه هایی را پرداخت کنند اظهار داشت: لازم است برای رفع این مشکل تصمیمات جدی اتخاذ گردد.

طیبه سیاوشی شاه عنایتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این که مشکلات اقتصادی شرایط را برای مردم دشوار ساخته اند، اذعان نمود: با بی ارزش شدن پول ملی، بسیاری از اقشار جامعه که تا پیش از این قادر به گذران زندگی بودند، در شرایط بسیار بدی قرار گرفته اند و از تأمین مایحتاج زندگی خود عاجزند. وی افزود: در صورت تداوم شرایط فعلی، افراد بیشتری به این وضعیت گرفتار خواهند شد و فقر را تجربه خواهند کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن اشاره به این که کشور وابسته به درآمد های نفتی است تصریح کرد: تحریم های وارده به این بخش، کشور را با مشکلاتی همراه ساخته که مانع از فروش راحت نفت به دیگر کشور ها می شود.

عضو فراکسیون امید مجلس، این طور ادامه داد: به واسطه سیاست های نادرست و وابستگی های زیاد کشور به درآمد های نفتی، مردم آسیب های زیادی را متحمل می شوند. به گفته این مقام مسئول به واسطه گرانی های اخیر معیشت و زندگی بسیاری از مردم دشوار شده است.

ایشان در ادامه نام قانون برنامه ششم توسعه را به میان کشیدند و این طور گفتند: توجه به صنعت گردشگری یکی از مواردی است که می تواند در شرایط فعلی کمک کننده باشد. سیاوشی افزود: توجه به این صنعت می تواند با اثرات مثبتی همراه باشد و در معیشت مردم تغییرات مثبتی ایجاد نماید ضمن این که وابستگی به درآمد های نفتی را کاهش دهد.

وی در ادامه این طور گفت: برخی افراد شغلشان را از دست داده اند و گرانی اجاره بها سبب شده به حاشیه تهران پناه بیاورند. سیاوشی ضمن اشاره به این که قوه مجریه باید پاسخگوی چنین شرایطی باشد اظهار کرد: رسیدگی به این وضعیت واقعا ضروری است.

عضو فراکسیون امید مجلس با تأکید بر این که قوانین زیادی تاکنون به تصویب رسیده اند افزود: این قوانین تنها راه را برای فساد و مشکلات بیشتر باز کرده اند. وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: در کشوری چون فرانسه که همه از آن به عنوان مهد قانون یاد می کنند ۲ هزار و خورده ای قانون وجود دارد این درحالی است که تعداد قانون تصویب شده در ایران به ۱۱ هزار و خورده ای می رسد. سیاوشی گفت: تعداد این قوانین به قدری زیاد است که گاهی مردد می مانیم به کدام استناد کنیم و کدام یک را اجرا نماییم.

  • منبع خبر : تی نیوز