مجید کیانپور، یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس، ضمن اشاره به این که معابر شهری و عمومی به درستی طراحی نشده اند افزود: در راستای ساخت معابر مناسب فعالیت های کمی صورت گرفته و نیاز به اختصاص زمان بیشتر در این حوزه احساس می شود.

وی از وضعیت معابر شهری و عمومی انتقاد کرد و تصریح نمود: متأسفانه مسئله طراحی مناسب معابر موضوعی است که از نگاه ها مغفول مانده است، این درحالی است که جانبازان، معمولان و… به معابری صحیح و مناسب نیاز دارند.

ایشان ضمن اشاره به این که ایران در حال پیش روی به سوی جمعیت سالمند است تصریح کرد: به واسطه این امر نیاز است تمام معابر موجود در مناطق شهری و فضا های عمومی از پارک و ساختمان های عمومی گرفته تا مجتمع های تجاری، مسکونی و غیره به نحوی مناسب طراحی و پیاده سازی شوند.

نماینده مردم شریف درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: برای ورود و خروج سالمندان باید معابر مناسبی طراحی گردد تا بتوانند به سادگی رفت و آمد کنند.

کیان پور ضمن اشاره به این که نظام مهندسی و دیگر دستگاه های مرتبط مسئول نظارت های دقیق بر ساخت و ساز ها هستند تصریح کرد: حتی برای ساختمان های یک طبقه هم باید آسانسور در نظر گرفته شود.

ایشان در ادامه از ضرورت وجود رمپ سخن گفتند و اذعان داشتند: در مکان هایی که به دلیل وجود تعداد پله زیاد عبور و مرور برای سالمندان دشوار است، بهترین راهکار ایجاد رمپ های ورودی و خروجی است. کیان پور افزود: علاوه بر این در ساختمان های پرتردد می بایست امکاناتی ویژه برای سالخوردگان در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بار دیگر از عدم توجه به ساخت مناسب معابر شهری عمومی ابراز ناراحتی کرد و گفت: ساختمان ها را باید بر اساس استاندارد ها طراحی کنند تنها در این حالت است که عبور و مرور برای همه اقشار جامعه سهل و آسان می شود.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین