علی اصغر نادری، مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان از بخشودگی های جدید این بانک خبر داد و اذعان نمود: تسهیلات جدید این بانک مشخص شده است و متقاضیان می توانند در راستای بهره مندی از موارد موجود اقدام نمایند.

نادری از بخشودگی سود تسهیلات غیر جاری خبر داد و اذعان نمود: بر اساس تصمیمات جدید هیأت وزیران، بخشودگی سود تسهیلات غیر جاری در دستور کار قرار گرفته است که متقاضیان می توانند بر اساس آن چه بانک مرکزی اعلام نموده است در این راستا اقدام کنند. به گفته این مقام مسئول، اصل این تسهیلات حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: چنانچه درصورتی که متقاضی وام بتواند سود تسهیلات را به صورت نقدی و یکجا پرداخت نماید سود این تسهیلات (سود قبل و بعد از سررسید)، توسط دولت پرداخت خواهد شد.

نادری با تأکید بر این که به تصویب هیأت مدیران اجرای این امر در دستور کار قرار گرفته است اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، ماده (۲) تبصره ۳۵ قانون اصلاح بودجه سال ۹۵، با تمرکز بر کنترل صحیح

مدیریت های شعب مناطق و استان ها در فاز اول در خصوص تسهیلات متمرکز (خود دریافتی)، عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

نادری در خصوص فاز دوم اقدامات این طور گفت: در فاز دوم تکمیل سامانه های کنترلی و تشکیل سیستم های نوین در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی افزود: با این کار، متقاضیان از ظرفیت های ایجاد شده حداکثر بهره را خواهند برد. به گفته این مقام مسئول، این طرح دو ماه بعد از ابلاغ این دستورالعمل اجرا خواهد شد.

ایشان در ادامه این طور گفتند: تسهیلات یارانه ای پرداخت شده از سوی دولت که در حوزه مسکن روستایی و در قبال حوادث غیرمترقبه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است مشمول این طرح می شوند منوط به این که مبلغ تسهیلات دریافت شده از ۱۰۰ میلیون تومان تجاوز نکند و انتقال آن به طبقات غیرجاری نهایتا تا اواخر سال ۹۵ اتفاق افتاده باشد.

نادری از دیگر مشمولان این طرح سخن گفت و اظهار کرد: مطالبات مربوط به همه پرونده هایی که از سوی بانک مشمول اقدامات حقوقی شده اند، در سیطره این طرح جای می گیرند مشروط به این که متقاضی بیشتر از ۵۰۰ میلیون ریال بابت اصل تسهیلات دریافتی، بدهی نداشته باشد و تا قبل از پایان سال ۹۵، در گروه طبقات غیرجاری منتقل شده باشد. دریافت کنندگان وام که به واسطه عدم پرداخت اقساط تسهیلات دریافت شده دستگیر شده اند نیز مشمول این طرح می گردند منوط به این که اصل تسهیلات دریافت شده توسط آن ها از ۱۰۰ میلیون تومان فراتر نباشد و در طبقات غیر جاری تا انتهای سال ۹۵ جای گرفته باشند.

کارت بانک مسکن را می توان به کارت سوخت وصل کرد

وی از تلاش های صورت گرفته در راستای تحقق دولت الکترونیک خبر داد و اذعان نمود: برای نیل به این هدف تلاش شده افراد بتوانند کارت های بانکی را به سیستم های سوخت رسانی متصل نمایند. نادری این طور ادامه داد: اجرای این امر با مزایای زیادی همراه است که از جمله آن ها می توان به حذف کارت های متعدد و غیرضروری اشاره کرد و از کاهش هزینه های مربوط به صدور این کارت ها یاد کرد. به گفته نادری، این راهکار در بسیاری از کشور ها اجرایی شده و با نتایج مثبتی همراه بوده است. وی این طور ادامه داد: شهروندان به ازای این کار می توانند با در اختیار داشتن یک کارت تمام فعالیت هایشان را انجام دهند و ناگزیر به حمل کارت های مختلف و متنوع نیستند.

وی با تأکید بر این که امکان اتصال مسکن کارت با سیستم های سوخت رسانی محقق شده است تصریح کرد: افرادی که دارای کارت مسکن از یکی از حساب های باز شده در این بانک هستند می توانند به سامانه دولت الکترونیک مراجعه کرده و پس از اتصال مسکن کارت خود به کارت سوختشان، آن را به عنوان کیف پول الکترونیک کارت سوخت بکار بگیرند.

وی درباره روند اجرای این کار چنین گفت: اطلاعات مشتریان شبکه های بانکی در اختیار بانک مرکزی است. نادری افزود: بر اساس این اطلاعات جامع، اطلاعات دارنده حساب و بانک هایی که وی در آن ها حساب مفتوح دارد کاملا مشخص است، بنابراین متقاضی می تواند مشخص کند که مایل است از کدام کارتش برای اتصال به کارت سوخت استفاده نماید.

بر اساس اطلاعیه ای که از سوی شرکت ملی پالایش و فرآورده های نفتی منتشر شده است آن ها که کارت سوخت ندارند از سوم تا ۲۴ آذرماه می توانند در راستای ثبت نام کارت سوخت اقدام نمایند.

  • منبع خبر : شهرخبر