حشمت صفری، رئیس شورای سرپل ذهاب، از امضای تفاهم نامه ای میان اداره کل مسکن و شهرسازی و مالکان آن دست از زمین هایی که قرار است در راستای ساخت مسکن مستأجران به کار گرفته شوند خبر داد و اذعان نمود: به زودی زیرساخت های لازم را آماده خواهیم کرد و در این راستا به فعالیت خواهیم پرداخت.

صفری با تأکید بر این که مدت ها پیش وعده داده شده بود برای آنان که در حادثه زلزله، خانه هایشان را از دست داده اند زمین هایی در نظر گرفته خواهد شد با این هدف که بتوانند برای خود سقفی بسازند، گفت: از جمله مقام هایی که به شدت بر اجرای هر چه سریع تر این امر تأکید داشت استاندار بود. وی از به تفاهم رسیدن اداره کل مسکن و شهرسازی استان کرمانشاه با مالکان زمین هایی که قرار است ملکشان در این راستا مورد استفاده قرار بگیرد، خبر داد و تصریح نمود: طی روز های آتی تأمین زیرساخت ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی جزئیات این طرح را دقیق تر تشریح کرد و افزود: بر اساس برآورد های صورت گرفته هر ۱۵۰ متر مربع در اختیار سه خانوار قرار خواهد گرفت ضمن این که تسهیلاتی هم در زمینه ساخت مسکن به متقاضیان واگذار می شود که مبلغ تعیین شده برای این تسهیلات، ۵۰ میلیون تومان است.

رئیس شورای سر پل ذهاب خاطرنشان کرد: این زمین ها به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار خواهند گرفت و در قبال واگذاری زمین ها، مبلغی از آن ها اخذ نخواهد شد. صفری اذعان نمود: تعداد مستأجران در سرپل ذهاب به ۶ هزار خانوار می رسد که از این تعداد ۳ هزار خانوار در اثر زلزله خانه هایشان را از دست داده اند. به گفته این مقام مسئول اقدامات لازم در حوزه پیاده سازی زیرساخت های لازم جهت احداث واحد های مسکونی مستأجران تا انتهای آذرماه صورت خواهد گرفت.

  • منبع خبر : شهرخبر