حبیب الله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید، اذعان نمود: تا پایان برنامه ششم توسعه، ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در ۲۱ شهر جدید به اتمام خواهیم رساند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به این که اقداماتی برای ساخت واحد های جدید در ۲۱ شهر جدید در دست بررسی قرار دارد اذعان نمود: از این تعداد اسکان جمعیت در ۱۷ شهر عملی شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید اظهار داشت: هدف از ایجاد این شهر های جدید در حاشیه کلانشهر ها راهی برای ایجاد تعادل در بازار مسکن و برآورده سازی بخشی از نیاز متقاضیان است.

وی در ادامه در خصوص جزئیات ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر های جدید شفاف تر توضیح داد و گفت: تا دهه فجر سال جاری، احداث ۶۰ هزار مسکن جدید را در این شهر ها استارت خواهیم زد.

طاهرخانی این طور صحبت هایش را ادامه داد: طبق پیش بینی های انجام شده ساخت مسکن در سال ۹۸، ۹۹ و۱۴۰۰ به ترتیب ۶۲ هزار واحد، ۴۷ هزار و ۳۱ هزار واحد خواهد بود.

ایشان وضعیت ساخت مسکن در استان های مختلف را این طور توضیح دادند: تعداد واحد هایی که قرار است در تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی و فارس احداث شوند به ترتیب ۳۲ هزار، ۲۵ هزار، ۳۴۵۰۰، ۲۶ هزار و ۲۵ هزار واحد خواهد بود. وی افزود: واحد های باقی مانده را در دیگر استان ها احداث خواهیم کرد.

وی در ادامه به روش های ساخت این واحد های مسکونی اشاره نمود و این طور گفت: مشارکت با انبوه سازان، بنیاد مسکن و شرکت های سرمایه گذاری بانک مسکن از جمله روش های ساخت این واحد ها خواهد بود.

ایشان ضمن اشاره به این که دولت مستقیما به ساخت این واحد ها ورود نخواهند کرد گفت: دولت زمین را واگذار می کند ضمن این که پروانه ساخت را صادر می نماید، و در نهایت این انبوه سازان و شرکت های معتبر هستند که فعالیت های مربوط به ساخت را پیش می برند.

ایشان با تأکید بر این که در نهایت سهم دولت و انبوه سازان مشخص خواهد شد تصریح کرد: قسمتی از بودجه دولت در راستای تأمین مسکن حمایتی به کار گرفته خواهد شد و بخشی نیز برای اجرای طرح های توسعه ای در شهر های جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

طاهرخانی این طور ادامه داد: در برخی از مناطق علاوه بر واحد های مسکونی، مدرسه، کلانتری و… نیز در دست ساخت قرار خواهد گرفت.

ایشان مخاطبان اصلی ساختمان های احداث شده در خلال این طرح را اقشار متوسط جامعه عنوان کردند و تصریح نمودند: در این راستا از تسهیلات معمولی بانک مسکن استفاده خواهد شد، هرچند وعده هایی از سوی مسئولان بانک مسکن مبنی بر کاهش نرخ سود داده شده است. مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید در راستای جذب منابع مالی، پس از این که پیشرفت فیزیکی پروژه به ۳۰ درصد رسید در راستای پیش فروش ساختمان ها اقدام خواهیم کرد که این کار سبب بهبود روند کار می شود و به نتایج مناسب تری می انجامد.

  • منبع خبر : تی نیوز