به دنبال تأکیدات ریاست جمهوری مبنی بر تحویل هرچه سریع تر پروژه های مسکن مهر و تلاش های محمد اسلامی برای از سر گرفتن تکمیل واحد های باقی مانده، پیمانکاران مسکن مهر شهر پردیس دست به کار شدند و پس از دیدار با مدیرعامل شهر پردیس، مشکلات را وارسی کردند و اتمام هر چه سریع تر واحد های باقی مانده را در دستور کار خود قرار دادند.

طی تلاش های روز های اخیر ریاست جمهوری و وزارت راه وشهرسازی مبنی بر این که پروژه واحد های مسکونی مهر مدت زیادی است به تعویق افتاده و می بایست هر چه زودتر در اختیار متقاضیان قرار بگیرد، پیمانکاران مسکن مهر پردیس با مدیر عامل این شهر جدید دیدار کردند و برای رفع موانع موجود و مشکلاتی که بر سر راه ساخت وجود دارد به تبادل نظر پرداختند.

پیمانکاران عنوان کردند به رغم این که سال هاست در زمینه تولید مسکن مهر تلاش می کنند با این حال این نخستین باری است که در راستای بررسی وضعیت، جلسه ای به این ترتیب ایجاد شده است. این پیمانکاران با اشاره به این که چنین جلساتی می تواند نویدبخش آینده روشنی باشد اذعان نمودند: اگر اشتباهی در پروژه مسکن مهر بوده است مقصرش همه ما هستیم و برای پیشبرد دقیق تر این پروژه نیاز است به تعریف برنامه ریالی بپردازیم.

مدیرعامل شهر جدید پردیس، مهدی هدایت، با تأکید بر این که در تمامی جلسات حضور خواهد داشت اذعان نمود: همه نگرانی ها و مشکلاتی که بر سر راه سازندگان وجود دارد را بررسی کرده و در رفع آن خواهیم کوشید.

حسن روحانی، ریاست محترم کشور، در نشستی که با مدیران و معاونان وزارت راه و شهرسازی در ۱۹ آذرماه داشتند، ضمن تأکید بر این که دولت یازدهم در راستای تکمیل ۱ میلیون واحد مسکونی مهر تلاش هایی زیادی انجام داده اظهار کرد: اتمام همه واحد های مسکونی مهر کار ساده ای نیست و نیاز به هماهنگی ها و پیچیدگی های دشواری دارد با این حال تمام این واحد ها را تکمیل خواهیم کرد و در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد تا از این نظر مشکلی وجود نداشته باشد.

چنانچه پیمانکاری کار را مختل کند با او برخورد خواهیم کرد

هدایت در جلسه ای که با حضور پیمانکاران مسکن مهر پردیس برگزار گردید از ضرورت همکاری وزارت های مختلف اعم از مسکن، نفت و نیرو اشاره کرد و افزود: چنانچه برنامه ریزی های دقیقی صورت بگیرد و مشارکت های همه جانبه وزارت ها وجود داشته باشد آن گاه دور از انتظار نخواهد بود که تمام مشکلات مربوط به مسکن مهر پردیس از میان برداشته شود. وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: وزارت راه با هر آن که قصدش تکمیل مسکن مهر باشد همکاری و مشارکت خواهد کرد و با هر پیمانکاری که قصد تخلف و دور زدن مسئولیت هایش را داشته باشد هم برخورد می کند.

سید مهدی هدایت به عنوان مدیرعامل جدید شرکت عمران شهر پردیس، با تأکید بر این که روند شهر های جدید روند رو به رشد و راضی کننده ای بوده است اظهار کرد: خدمات زیربنایی به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است و تلاش شده با عنایت به بحث های اجتماعی، شرایط زندگی در این شهر روز به روز بهبود یابد و تغییرات شاخصی را تجربه کند.

هدایت با تأکید بر این که از میان شهر های جدید، وضعیت شهر جدید پردیس نیاز به بررسی های دقیق تری دارد اذعان نمود: با عنایت به این که مشکلات شهر جدید پردیس گسترده تر و قابل توجه است انتظار می رود شورای عالی مسکن با حضور دستگاه های مربوطه و با هدف بررسی و پیگیری مشکلات این پروژه به صورت پیوسته برگزار گردد.

تأمین زیرساخت های شهری نیازمند اختصاص بودجه است

ایشان در ادامه از منابع مالی مورد نیاز برای پیشبرد پروژه مسکن مهر گفتند و افزودند: انتظار می رود نمایندگان مربوطه این امر را پیگیری نمایند و با اختصاص منابع مورد نیاز کار را جلو بیندازند. وی از کسری واحد های پردیس سخن گفت و اذعان نمود: در این راستا نیز راهکار هایی اندیشیده شده است که انتظار می رود با همکاری های شورای عالی معماری و شهرسازی امکان پیاده سازی آن ها وجود داشته باشد.

هدایت ضمن اشاره به این که از بخش قضایی شهرستان پردیس هم درخواست همکاری شده است افزود: از این بخش خواسته ایم مشکلات فاز ۸ پروژه مسکن مهر در پردیس را گزارش دهد و برای حل آن ها برنامه هایی در نظر بگیرد.

مدیرعامل جدید شرکت عمران شهر پردیس با تأکید بر این که فرصت ها به اندازه کافی از دست رفته اند و دیگر فرصتی برای سوزاندن وجود ندارد اذعان نمود: هیچ پرونده ای از پروژه مسکن مهر نباید بلاتکلیف باقی بماند و به همه آن ها بایستی رسیدگی شود.

پیمانکاران در پایان این جلسه عنوان کردند، تمایل سازندگان به تکمیل مسکن مهر بیشتر شده است و بی تردید با وجود این روند، ساخت واحد ها با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. به گفته پیمانکاران انتظار می رود در سال ۹۸ ساخت واحد ها به پایان برسد. هدایت در پایان از رفع مشکلات نصبیات واحد مسکونی مهر و آسانسور ها در روز های آتی خبر داد.

  • منبع خبر : شهرخبر