گوگل در اطلاعیه ای از طرح توسعه شهرکی خبر داده است و عنوان کرده در این طرح احداث ساختمان های اداری و واحد های مسکونی ارزان صورت خواهد گرفت. گوگل ادعا کرده است به زودی طرح توسعه شهرکی را در پیش خواهد گرفت و به واسطه این طرح هشت هزار خانه جدید احداث خواهد کرد که از این تعداد، ۲۰ درصد خانه ها ارزان و با قیمت اندک خواهند بود.

مدت هاست گوگل بر روی طرح توسعه شهرکی مشغول به فعالیت است و در حال حاضر جزئیات بیشتری در خصوص این طرح ارائه نموده است.

ارائه این طرح از گوگل با هدف حل مشکلات موجود در منطقه Bay Area سانفرانسیسکو انجام گرفته است. این پروژه ساخت مسکن در مساحتی به اندازه ۳٫۱۲ میلیون فوت مربع را دنبال می کند که هدف از آن احداث ۸ هزار واحد جدید است. بر اساس گزارش های منتشر شده از این تعداد، ۶ هزار و ۶۰۰ واحد در زمین های متعلق به گوگل احداث خواهند شد. ۲۰ درصد از این مسکن های جدید تحت عنوان مسکن های ارزان در اختیار متقاضیان قرار خواهندگرفت.  دریفت واحد های اجاره ای در این طرح، به ازای پرداخت سالانه ۴۴ هزار دلار امکان پذیر خواهد بود.

گوگل به واسطه این طرح، ساختمان های اداری و فضا های مختلف را خلق خواهد کرد.

بر اساس گزارش های منتشر شده در خصوص این طرح، سهم فضای باز از کل این طرح ۳۲ درصد خواهد بود که پارک ها را شامل می شود. فضایی نیز به خرده فروشی اختصاص داده خواهد شد که مساحتی به اندازه ۴۰۰ هزار فوت مربع خواهد داشت.

از گزارش های گوگل این طور برداشت می شود که این کمپانی به دنبال ساخت شهرکی کامل و مجهز است.

لازم به توضیح است که اجرای این طرح در گرو عوامل متعددی همچون مقامات محلی می باشد. این مقامات محلی درخواست های گوگل را در ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی بررسی خواهند کرد.

  • منبع خبر : مهر نیوز