یکی از اقتصاددانان کشور ضمن اشاره به این که می توان در بورس، مسکن معامله کرد افزود: این کار دست کم از معامله نفت در بورس ساده تر است.

مسعود صوفی مجیدپور، ضمن اشاره به این که تعداد ساختمان هایی که در بورس مورد معامله قرار می گیرند زیاد است تصریح کرد: روزانه شاهد معامله حجم بالایی از سهام ساختمان ها و برج های بزرگ در بورس هستیم با این حال ورود مسکن خرد برای معامله به فرابورس نشدنی به نظر می رسد.

ایشان در ادامه از طرح معامله نفت در بازار بورس صحبت کردند و این طور گفتند: بر اساس این طرح معامله نفت در بازار بورس امکان پذیر است و نفت چون دیگر کالا ها در بورس خرید و فروش می شود.

ایشان در باره نحوه عرضه نفت در بازار فرابورس این طور گفتند: بر اساس موارد تعیین شده عرضه نفت به دو صورت بشکه ای و سهامی صورت خواهد گرفت. وی این صور صحبت هایش را ادامه داد: به نظر می رسد هدف از اجرای چنین طرحی مهیا ساختن زمینه فروش نفت است به طوری که خریدار در بخش خصوصی می تواند با خریداران خارجی ارتباط گرفته و در راستای معامله و فروش نفت خریداری شده اقدام کند.

صوفی مجید پور معامله نفت در بازار فرابورس را معادل دور زدن تحریم ها دانست و اظهار کرد: به واسطه فروش نفت از طریق بازار بورس، امکان فروش نفت از طریق بخش های خصوصی میسر می گردد و از این راه می شود تحریم ها را به نوعی دور زد.

بررسی ها نشان داده است سهم فروش نفت خام سبک ایران در اولین و دومین مرحله ارائه نفت خام در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران، به ترتیب ۸ محموله ۳۵ هزار بشکه ای و ۲۰ محموله ۳۵ هزار بشکه ای بوده است. به گفته مسئولان، میزان فروش رضایت بخش بوده و این روند در آینده نیز دنبال خواهد شد.

  • منبع خبر : برترین ها