شهردار قرچک ضمن اشاره به این که به زودی طرح ممیزی املاک در شهرستان قرچک به مرحله اجرا خواهد رسید اذعان نمود: به واسطه این طرح فعالیت های شهری با سرعت بیشتری پیگیری خواهند شد ضمن این که به اطلاعات عوارض نوسازی به شیوه ای ساده تر می توان دسترسی پیدا کرد.

محسن خرمی شریف، با تأکید بر این که شهرداری قرچک روش های متفاوتی را با هدف مدیریت شهری دربرنامه خود گنجانده است اظهار کرد: برای این که بتوانیم امور مدیریتی را با بهترین کیفیت اجرایی سازیم و به یک خروجی شایسته دست یابیم نیاز است به روزترین و جامع ترین اطلاعات را در اختیار داشته باشیم که این مهم به واسطه پیاده سازی طرح ممیزی املاک امکان پذیر خواهد بود.

ایشان این طور صحبت هایشان را ادامه دادند: برای این که بتوانیم چنین بانک های اطلاعاتی را به صورت منسجم و یکپارچه در اختیار داشته باشیم مهم است واحد های مسکونی را به خوبی شناسایی کرده و کاربری آن ها را ذخیره سازی کنیم که نیل به این هدف در گرو اجرای طرح ممیزی املاک است. وی از ضرورت مشارکت شهروندان سخن گفت و تصریح کرد: چنانچه در این مسیر شهروندان در کنار ما باشند آن گاه برنامه های تدوین شده سریع تر اجرایی خواهند شد، سوابق املاک به شیوه مؤثرتری نگهداری خواهند گردید و اطلاعات عوارض شهرداری در کمترین زمان در دسترس قرار خواهد گرفت. وی از مزایای این امر، اطلاع سریع از مشخصات و کاربری املاک را نام برد، رسیدن به درآمدی پایدار را عنوان کرد و به تهیه نمودار های جامع آماری اشاره نمود.

این مقام مسئول از مدارک مورد نیاز برای این که مأموران شهرداری بتوانند اطلاعات ملک را ذخیره نمایند اشاره کرد و این طور گفت: مالک می بایست سند مالکیت یا هر آنچه حکم احراز هویت مالک را دارد همچون بنچاق، تصویر شناسنامه و کارت ملی مالک یا مالکان، برگ واگذاری و وقف نامه، قبض آب، تلفن، گاز، برق و آخرین مفاصا حساب نوسازی را در اختیار مأموران شهرداری قرار دهد.

وی از مردم خواست با مأموران شهرداری که به خانه ها و مغازه ها جهت اخذ اطلاعات مراجعه می کنند همکاری لازم را داشته باشند. به گفته خرمی شریف، مأموران طرح ممیزی، با به همراه داشتن کارت شناسایی به درب خانه ها و مغازه ها مراجعه خواهند کرد.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز