بانک صادرات ایران، در قالب “تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه”، طی ۸ ماه نخست سال جاری زمینه ازدواج ۸۶ هزار زوج جوان را میسر ساخت. گفتنی است اعتبار در نظر گرفته شده برای این حجم تسهیلات، ۱۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

بانک صادرات در راستای تأمین شرایط لازم برای ازدواج جوانان، ۱۳ هزار میلیارد ریال را در قالب “تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه” در اختیار زوج های جوان قرار داد و آن ها را روانه خانه بخت کرد. این رقم که تلاش های بانک صادرات در یک بازه ۸ ماهه از فروردین تا آبان ماه سال جاری را نشان می دهد، شرایط ازدواج را برای ۸۵ هزار و ۸۳۲ نفر فراهم کرده است.

بانک صادرات علاوه بر تسهیلات ازدواج، وام های دیگری نیز در اختیار متقاضیان قرار داده است. در مجموع میزان وام های قرض الحسنه پرداختی از سوی بانک صادرات در بخش های مختلف ۳۷ هزار میلیارد ریال برآورد شده است از این رقم، وام پرداختی در زمینه ازدواج سهم ۳۶ درصدی  داشته است. این امر = نشان از اهمیت این نوع وام دارد.

دیگر تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک صادرات در زمینه تأمین هزینه های مربوط به بیماری و درمان بوده است ضمن این که قسمتی از وام صندوق بازنشستگان کشوری نیز از این طریق تأمین شده است که اعتباری بالغ بر ده هزار میلیارد ریال برای آن گزارش شده است.

بانک مسکن در این برهه زمانی برای تهیه مسکن هم تسهیلاتی در نظر گرفته و بیش از ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به این مهم اختصاص داده است. بر اساس جزئیات منتشر شده، این وام های قرض الحسنه اعطایی چهار  بخش ساخت حمام روستایی، بافت های فرسوده، بازسازی خانه های روستایی ساخته شده و وام مسکن اقشار ویژه (همچون خانواده جانبازان و شهدا) را شامل می شوند.

بانک صادرات را می توان به عنوان یکی از پیشتازان تأمین تسهیلات برای رفع نیاز های مختلف کشور دانست که تعداد شعب آماده به خدمت در زمینه های مالی و بانکی آن در کشور به ۲۳۰۰ شعبه می رسد.

  • منبع خبر : تی نیوز