آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه این استان، ضمن اشاره به این که در حوزه مسکن مشکلات زیادی وجود دارد اذعان نمود: برای حل قسمتی از این مشکلات می بایست احیای بافت های فرسوده و تاریخی را جدی گرفت.

وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توسط امام راحل تأسیس گردید با این هدف که بتوان از این طریق، وضعیت مسکن محرومان را پیگیری کرد، هدفی که این روز ها به نظر می رسد از نگاه مغفول مانده است.

ایشان ضمن اشاره به این که مهم ترین هدف بنیاد مسکن باید رسیدگی به وضعیت محرومان باشد اظهار کرد: جرای این امر نیازمند برنامه ریزی های دقیق و اندیشیدن تدابیر اساسی است.

ناصری با تأکید بر این که میزان رشد قیمت مسکن در ماه های اخیر بسیار چشمگیر و قابل توجه بوده اظهار داشت: این رشد قیمت توانایی افراد را برای تأمین مسکن به میزان زیادی تحت تأثیر قرار داده که انتظار می رود بنیاد مسکن و دستگاه های مربوطه برای حل این مشکل گام بردارند و اقدامات اساسی انجام دهند.

امام جمعه یزد در ادامه برخی از راهکار هایی مؤثر بر بازار مسکن برشمرد و اظهار کرد: یکی از مهم ترین روش هایی که بر شرایط فعلی اثرگذار خواهد بود و می تواند به نتیجه ای ارزشمند منتهی گردد احیای بافت های فرسوده و تاریخی است. به گفته ناصری این امر می تواند با نتایج ارزشمندی همراه گردد و شرایط را برای محرومان و اقشار کم درآمد جامعه که با مشکلات زیادی برای تأمین مسکن دست به گریبانند هموار سازد.

ایشان در ادامه تصریح کردند: زمانی پروژه های ساخت مسکن را در دستور کار قرار دادند که به واسطه این امر، افراد زیادی صاحب خانه شدند. ایشان با اشاره به این که این اقدام بسیار ارزشمند بود اذعان نمود: هرچند این پروژه ها مشکلاتی هم داشتند که انتظار می رود مسئولین به آن ها رسیدگی کرده و مشکلات را از میان بردارند تا از نتایج ارزشمند آن ها کاسته نشود.

امام جمعه یزد ضمن اشاره به این که در یزد بافت های زیادی وجود دارد اذعان نمود: باید طرح هایی لحاظ شود تا صاحبان زمین در یزد بتوانند به ساخت واحد های مسکونی بپردازند. به گفته این مقام مسئول، بهره مندی یزد از بافت های تاریخی متعدد، این شهر را در مرکز توجه قرار داده و می توان ساخت واحد های مسکونی را در چنین بافت هایی در دستور کار قرار داد.

نماینده ولی فقیه در یزد با اشاره به این که شرایط اقتصادی به گونه ای است که کمتر کسی می تواند به خرید مسکن فکر کند گفت: متولیان امر و دستگاه های مربوطه باید از راهکار های مناسب استفاده کنند و تدابیری بیندیشند تا شرایط لازم برای صاحب خانه شدن افراد هموار گردد.

  • منبع خبر : مهر نیوز