فروش آپارتمان در تهران مستلزم رعايت يك سري نكات است كه در سايه آن‌ها مي‌توان فروش موفقي را تجربه كرد. فروش آپارتمان به اندازه خريد آپارتمان برابر است و براي خانواده‌ها يك امر بسيار مهم به شمار مي‌رود.

رعايت نكات ذيل به فروش واحد آپارتماني شما كمك شاياني خواهد كرد:

  1. سنجش واحد آپارتمانی به هنگام فروش آپارتمان در تهران

براي اينكه بتوانيد واحد آپارتماني خود را به راحتي به فروش برسانيد در مرحله اول بايد وضعيت خانه خود را بسنجيد و اگر موردي كم و كسر دارد را به آن اضافه كنيد، بدين ترتيب خيالتان راحت خواهد شد كه ديگر آن كم و كسري را ندارد و مشتريان و خريداران مي‌توانند با خيال راحت آن را خريداري كنند.

  1. سنجش بازار مسكن به هنگام فروش آپارتمان در تهران

نكته ديگري كه بايد بدان توجه داشته باشيد اين است كه وضعيت بازار مسكن را بسنجيد و اگر به پول نياز داريد در يك وضعيت بهتر و پايدار بازار، مسكن و واحد آپارتماني خود را به فروش برسانيد.

  1. توجه به ليست بازرسی‌های آپارتمان به هنگام فروش آپارتمان در تهران

توجه به بازرسي‌هاي آپارتماني باعث خواهد شد تا در دفعات بعدي با دقت هر چه تمام تري نكات كه مشتريان و خريداران بدان توجه مي‌كنند را يادداشت كرده و به آن‌ها رسيدگي كنيد تا در نهايت واحد آپارتماني شما بي‌عيب و نقص باشد و بتوانيد در سريع‌ترين زمان ممكن آن را به فروش برسانيد.

فروش آپارتمان در تهران 1

  1. فروش آپارتمان با استفاده از حقوقدان به هنگام فروش آپارتمان در تهران

فروش با كمك حقوقدان باعث خواهد شد تا بعد از فروش خيالي آسوده و راحت داشته باشيد و خريدار نيز هرگز مزاحم شما نخواهد شد كه از بابت خريد كلاهبرداري كرده‌ايد. فروش آپارتمان در تهران بزرگ با رعايت نكات حقوقي همراه است و بايد هردوي خريدار و فروشنده آن‌ها را رعايت كنند.

  1. نظافت و تميزی واحد آپارتمان به هنگام فروش آپارتمان در تهران

خانه خود را حتما قبل از فروش تميز و نظافت كنيد و حتما به مواردي كه بايد تعمير شود رسيدگي كرده و آن را تعمير كنيد تا يك خانه مرتب و تميز را به خريدار تحويل دهيد.

  1. آشنايی به نكات مرتبط با معامله آپارتمان به هنگام فروش آپارتمان در تهران

شما مي‌توانيد واحد آپارتماني خود را به فروش برسانيد يا از واسطه‌ها و به اصطلاح مشاورين بنگاهي كمك بگيريد تا واحد آپارتماني شما را به فروش برسانند، در هر صورت بايد مراقب باشيد تا هزينه‌هاي شما در اين ميان افزايش پيدا نكند، به طور يقين از تعداد خريداران واحد آپارتماني شما كاسته خواهد شد.

  1. انتخاب يک مشاور املاک مناسب به هنگام فروش آپارتمان در تهران

واحد آپارتماني خود را به اولين مشاور املاك نسپاريد بلكه جستجو كرده و بهترين و معتمدترين آن‌ها را انتخاب كنيد. هميشه سعي كنيد كه بهترين و ارزان‌ترين روش را براي فروش واحد آپارتماني خود انتخاب كنيد.

از آنجاييكه تهران، پايتخت كشور محسوب مي‌شود بنابراين رعايت نكات حقوقي معامله بسيار مهم بوده و فروشندگان و خريداران بايد نسبت به اين نكات تسلط كامل داشته باشيد.

تهيه نقشه ساختمان و واحد آپارتماني نشان مي‌دهد كه شما در زمينه فروش بسيار ماهر هستيد و اين كه به خريدار نيز احترام مي‌گذاريد. فروش آپارتمان در تهران بزرگ كار چندان سختي نيست و با رعايت يك سري نكات آسان تر خواهد شد.

نقشه معماري ساختمان و آپارتمان يك ضرورت است و بايد قبل از واردشدن به معامله آن را تهيه كنيد. حتما به سوالات خريداران و مشتريان راجع به كيفيت مصالح ساختماني پاسخگو باشيد تا آن‌ها نيز بتوانند با خيالي راحت با شما معامله كنند.

اين كه واحد آپارتماني شما در كدام منطقه تهران است اهميتي ندارد بلكه رعايت نكات حقوقي معامله و نكاتي براي تعمير و فروش واحد آپارتماني مهم است.

شما مي‌توانيد واحد آپارتماني خود را حتي پيش‌فروش كنيد و بدين ترتيب خيال شما بايد خريد واحد آپارتماني راحت خواهد بود و مطمئن خواهيد بود كه خريدار واحد آپارتماني شما را خريداري خواهد كرد.

البته ايجاد تعهدات مالي به عنوان اهرمي باعث خواهد شد تا هردوي خريدار و فروشنده نسبت به معامله متعهد باشند و هرگز از روش‌هاي نادرست استفاده نكنند.

حتما مدارك شناسايي خريدار را ملاحظه كنيد تا مطمئن شويد كه خود ايشان يا در نهايت وكيل خريدار براي معامله با شما به بنگاه مراجعه كرده است.

حتما يك سند رسمي را در دفترخانه تنظيم كنيد. بخاطر اين امروزه اسناد غير رسمي چندان سنديتي ندارند. اسناد رسمي در حال حاضر در مقايسه با اسناد غيررسمي معتبر بوده و مي‌توان در هر زماني نسبت به آن‌ها استناد كرد.

دريافت كد رهگيري يكي از ملزومات معاملات ملكي است و با داشتن كد رهگيري شما مطمئن خواهيد شد كه ملكي كه خريداري كرده‌ايد در معامله ديگري وجود نخواهد داشت.

حتي بهتر است كه در بنگاه مشاور املاک داراي مجوز معامله كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه مدير بنگاه عضو اتحاديه مشاورين املاك است تا بعدها بتوانيد در صورت بروز مشكلات احتمالي، با ارائه مدارك و مستندات مشكلات را برطرف كرده و از گستردگي مشكل هم جلوگيري كنيد.