فروش آپارتمان مبله به تازگي رواج پيدا كرده و كار را براي مستاجران راحت‌تر كرده است. در فروش آپارتمان مبله همه چيز آماده است و مستاجر در آن سكونت مي‌كند. مستاجر ديگر لازم نيست كه وسايل و اثاث خانه را با خود جا به جا كند و به واحد آپارتماني جديد منتقل كند.

اگرچه قيمت آپارتمان مبله در مقايسه با ساير آپارتمان‌ها گران‌تر است ولي گران بودن به دليل اين است كه واحد آپارتماني مبله بوده و همه امكانات لازم در آن قرار داده شده است.

البته امروزه آپارتمان‌هاي مبله به غير از تهران در شهرهاي ديگري چون مراكز استان ها قرار دارد، قيمت آپارتمان‌هاي مبله در مراكز استان ها نسبت به تهران كمي ارزان‌تر است ولي با اين وجود براي اهالي بومي اين مناطق نيز پرداخت مبلغ شايد تا حدي گران باشد.

به هنگام فروش آپارتمان مبله بايد در قرارداد به مبله بودن واحد آپارتماني اشاره شود تا بعدها بين مستاجر و موجر مشكلي پيش نيايد.

البته فروش آپارتمان بزرگ مبله نيز مي‌تواند يك امكان منحصر بفرد باشد كه مستاجر و موجر مي‌توانند از مزيت آن استفاده كنند.

فروش آپارتمان مبله 1

مشكلات واحدهای آپارتمانی مبله

فروش آپارتمان هميشه با مشكلاتي همراه است و وقتي اين مشكلات مشخص مي‌شود كه نوساز بوده و موجر به دنبال مستاجري براي واحدهاي آپارتماني خود است.

در آپارتمان هاي مبله همه گونه امكانات در آن‌ها تعبيه شده و كابينت و كمدها و تخت خواب نيز قرار داده شده است منتها مشكلي در اين ميان پيش مي‌آيد اين است كه وسايل وجود ممكن است طبق سليقه مستاجر نباشد، البته اگر به فرض هم اينگونه باشد، مستاجر به مدت مدت زمان اندكي به طور مثال يك سال در آپارتمان مبله ساكن خواهد بود و بعد از آن بايد به واحد ديگري نقل مكان كند.

فروش آپارتمان بزرگ بيشتر در تهران رواج دارد و البته واحدهاي آپارتماني بزرگ بسيار كم بوده و بيشتر در مناطق بالاي شهر قرار دارد. مستاجران اين واحدهاي آپارتماني نيز از آپارتمان بزرگ به واحد ديگري نقل مكان مي كنند.

فروش آپارتمان مبله در هر صورت مشكلات و مزاياي خود را دارد ولي با اين وجود مي‌تواند هيجان خاص خود را داشته باشد.

اين مزيت و امكان از كشورهاي اروپايي به ايران وارد شده است. بخاطر اين كه در اكثر كشورهاي اروپايي اكثر واحدهاي آپارتماني مبله بوده و مستاجران هرگز با خود وسايل و اثاث خانه را جا به جا نمي‌كنند.

ديگر در كشورهاي اروپايي مستاجران به دليل جا به جايي‌هاي متعدد از حمل و جا به جايي وسايل و اثاث خانه راحت شده‌اند و به خوبي مي‌دانند كه در واحد آپارتماني ديگر امكانات و اثاثي قرار داده شده تا آن‌ها بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

البته بيشتر براي زوج‌هاي جوان بهتر است به خاطر اين كه لازم نيست در همان ابتداي زندگي وسايل و اثاث خانه را با خود حمل و جا به جا كنند.

اين نوع مزيت مي‌تواند براي هر كس ديگري بهتر باشد بخاطر اين كه فقط به واحد آپارتماني جديد نقل مكان كرده و در آن جا ساكن خواهد شد.

البته بهتر است كه اين چنين واحدهايي در يك منطقه يا در آپارتماني متمركز باشند و به اصطلاح يك دست باشد تا مستاجر و موجر سردرگم نشوند.

فروشنده بطور يقين به مدت يك سال اين چنين آپارتماني را مجهز كرده و بعد از يك سال آن را به مستاجر واگذار مي‌كند.

در قرارداد نيز بايد بين مستاجر و موجر منعقد شود كه هرگونه آسيب و خسارتي به وسايل و اثاث خانه مستلزم خسارت آن خواهد بود. بخاطر اين كه اين وسايل و اثاث جزء واحد آپارتماني بوده و مانند واحد آپارتماني محسوب مي‌شود.

فروش آپارتمان مبله 2

حتي موجر مي تواند هر سال دكوراسيون و وسايل خانه را نو كند و وسايل قديمي را در بازار به فروش برساند و حتي با اين كار مي‌تواند امكانات جديدي را در واحد آپارتماني ايجاد كرده و قيمت واحد آپارتماني را افزايش دهد.

موجر زماني مي‌تواند اين كار را انجام دهد كه واحد آپارتماني خالي باشد وگرنه زماني كه در واحد آپارتماني مستاجري ساكن است هرگز نمي‌تواند اين كار را انجام دهد.

فروش واحد آپارتماني مبله امروزه در معاملات ملكي به يك رسم و سنت تبديل شده و بنابراين گاهي اوقات مستاجران از موجران چنين انتظاري دارند، يعني در حال حاضر اين چنين انتظاري از موجران در بين مستاجران ايجاد شده است.

واحدهاي آپارتماني مبله در مناطق گردشگري براي جلب توريست مي‌تواند گزينه مناسبي باشد، و با اين روش گردشگران داخلي و خارجي از منطقه گردشگري استقبال كرده و هر روزه بر تعداد گردشگران افزوده خواهد شد.

امروزه در شمال كشور اين چنين واحدهايي وجود دارد و باعث مي‌شود تا گردشگران زيادي از شمال كشور ديدن كنند. البته در مناطق زيارتگاهي هم اين چنين امكاني فراهم شده و باعث شده كه گردشگران بسيار زيادي به مناطق زيارتگاهي هجوم بياورند.