با رشد نامتعارف قیمت مسکن و نوسانات ارز، شاید کمتر کسی بتواند به خانه دار شدن فکر کند. برخی ها بر این باورند گرانی مسکن به جایی رسیده که با ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان نمی توان دست روی هیچ خانه ای گذاشت اما بررسی ها نشان می دهد هنوز هم هستند خانه هایی که ارزش آن ها مابین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است.

کجای تهران چنین خانه هایی را جستجو کنیم؟

واقعیت این است که در هر کجای تهران شاید بتوان آپارتمانی با این قیمت پیدا کرد اما یکی از مهم ترین مواردی که نیاز است به آن دقت داشته باشید این است که عموما در مناطق محبوب تهران، قیمت گذاری ها به نحوی است که کمتر می توان به خانه های زیر ۵۰۰ میلیون تومان فکر کرد یا حداقل نیاز است سن ملک را بالا ببرید و به خانه هایی  با متراژ های کمتر بسنده کنید.

بر اساس آن چه در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران ثبت شده، با در اختیار داشتن این مقدار پول، امکان خرید آپارتمان های ۱۰ ساله با متراژی حدود ۷۰ متر در محله های حکیمیه، جوادیه، ازگل و اراج وجود دارد. در منطقه ۵ تهران نیز واحد هایی با این قیمت مشاهده می شوند به طوری که در محله جنت آباد شمالی و آپادانا، واحد های ۵۰ متری در این بازه قیمتی خرید و فروش شده اند. علاوه بر این، با در اختیار داشتن ۵۰۰ میلیون تومان پول می توان به واحدی ۵۰ متری و ۱۰ ساله در ارامنه جنوبی فکر کرد.

در این میان خانه های نوسازی هم به چشم می خورند که بهای آن ها ۵۰۰ میلیون تومان است، بنابراین اگر شما نیز در زمره کسانی قرار دارید که در جستجوی واحد های کلید نخورده یا نوساز هستند می توانید سری به محله های ابوذر، استاد معین شرقی، باشگاه نفت و نبی اکرم بزنید. پیش از آن که به سراغ خرید مسکن و جستجوی واحد مدنظرتان بروید به چند نکته دقت داشته باشید:

خواسته با نیاز متفاوت است

گاهی دوست داریم خانه ای با مشخصات ویژه داشته باشیم اما باید بپذیریم امکانش نیست، بنابراین قبل از این که در راستای خرید اقدام کنید حتما نیاز های خود را لیست نموده و به جیبتان دقت داشته باشید.

اولویت هایتان را از ابتدا مشخص کنید

نیاز افراد با هم متفاوت است و دیدگاه های آن ها نیز مختلف، برخی مایلند خانه ای در بالاشهر داشته باشند ولو با متراژی اندک، اما گروهی دیگر ترجیح می دهند با همان پول خانه ای بزرگ تر در محله پایین تر شهر انتخاب کنند. عده ای با واحد های چند سال ساخت مشکلی ندارند و هستند افرادی که تنها خانه های نوساز را نشانه می گیرند. در این میان ملاک برخی ها نیز تعداد اتاق است، بنابراین تمام این عوامل بر تصمیم شما و انتخابتان اثرگذار خواهد بود و مهم ترین نکته این که نیاز هایتان را اولویت بندی کنید و بر اساس اولویت هایتان گام بردارید.

به زعم این که برخی عنوان می کنند با ۵۰۰ میلیون تومان نمی توان هیچ جای تهران خانه خرید اما بررسی ها نشان می دهد حتی با ۲۵۰ میلیون تومان هم می شود چنین کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر از نمونه های موجود می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید.

  • منبع خبر : فیسیت نیوز