مهرداد متقی، رئیس بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه، از تسهیلات پرداخت شده به زلزله زدگان این شهرستان خبر داد و اذعان نمود: مبلغ تخصیص داده شده به آن ها ۳۹۲ میلیارد ریال در مناطق شهری و روستایی بوده است.

این مقام مسئول جزئیات وام های اعطایی را تشریح کرد و این طور گفت: از این مقدار سهم مناطق روستایی و شهری به ترتیب ۱۶۵ میلیارد ریال و ۲۷ میلیارد ریال بوده است.

به گفته متقی سهم هر نفر روستایی از این تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریال بوده که بایستی در راستای احداث و ساخت مسکن به کار گرفته شود.

وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: مبلغ این تسهیلات به ازای هر نفر شهری به ۴۰۰ میلیون ریال می رسد. این مقام مسئول اذعان نمود: میزان تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده برای مناطق شهری ۹۰ میلیون ریال می باشد.

ایشان اظهار داشتند: تاکنون درصد کمی از متقاضیان به بانک ها معرفی شده اند وتصریح کرد: آن چه سبب شده متقاضیان با دشواری هایی برای دریافت تسهیلات مواجه گردند، هزینه بالای دریافت پروانه ساخت و همچنین عدم همکاری برخی بانک هاست.

رئیس بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: هزینه مورد نیاز برای دریافت پروانه های ساخت در شهر ها و روستا ها به ترتیب ۸۰ میلیون ریال و دو تا ۵ میلیون ریال می باشد.

ایشان این طور صحبت هایشان را ادامه دادند: بهتر است اقداماتی در راستای ارائه رایگان پروانه های ساختمانی صورت بگیرد. متقی نشست مسئولان استانی و مسئولان کشور را برای نیل به این هدف خواستار شد.

وی با تأکید بر این که تسهیلات در نظر گرفته شده برای تعمیر مسکن مابین ۳۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال متغیر است اظهار داشت: این تسهیلات یک هزار و ۳۰۰ فقره را شامل می  شود.

این مقام مسئول افزود: در ۱۸ اسفند ماه سال ۹۶، زلزله ای با قدرت ۴٫۹ ریشتر مرز استان های کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان را تکان داد که در عمق ۲۴ کیلومتری زمین اتفاق افتاد و در شهر هایی چون یاسوج، لیشتر گچساران، لیکک و دیشموک احساس گردید.

شهرستان کهگیلویه دارای ۱۳۱ هزار نفر جمعیت است که ۳۶۵ روستای کوچک و بزرگ است. ۴۵ درصد از جمعیت این شهرستان مقیم روستا های آن می باشند.

  • منبع خبر : تی نیوز