بررسی ها حاکی از آن است که مناسب ترین آپارتمان های پایتخت برای خرید در آذرماه امسال متعلق به بافت های فرسوده شهر و نیمه جنوبی تهران بوده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، سهم فروش آپارتمان هایی با قیمت ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان از کل معاملات پایتخت یک پنجم اعلام شده است. این خبر حاکی از آن است که بخش اعظم بازار، متقاضیانی هستند که قدرت خریدشان نهایتا به  ۵۰۰ میلیون تومان می رسد. بیشتر واحد های خریداری شده با این قیمت، خانه هایی با مساحت ۴۰ تا ۶۰ متر بوده اند ضمن این که خانه اولی ها مهم ترین مخاطبان این آپارتمان ها محسوب می شوند.

به زعم این که سقف تسهیلات پرداختی بانک ها در سال جاری بدون تغییر باقی مانده، رشد قیمت مسکن کماکان تداوم دارد و شاهد افزایش پیوسته قیمت ها در پایتخت هستیم. به واسطه این امر عده زیادی از مخاطبان قدرت خرید خود را از دست داده اند و تهیه مسکن را دشوار تر از پیش می پندارند. در این میان خانه اولی هایی که موعد وامشان فرار رسیده به خانه های ارزان در هر منطقه تهران بسنده می کنند، بلکه بتوانند به سقفی دل خوش باشند و خیالشان از بابت مسکن آسوده گردد. رشد قیمت مسکن طی یکسال گذشته شرایط خرید خانه را برای همه متقاضیان دشوار نموده به طوری که با پول خرید مسکن در سال جاری، پارسال می شد در محله ای بهتر خانه ای بزرگتر خریداری کرد.

با توجه به رشد قیمت مسکن و با علم به این موضوع که ممکن است در یک بازه یکساله، قیمت مسکن رشد زیادی را تجربه کند انتظار می رود مدت زمان مورد نیاز جهت سپرده گذاری پول در صندوق مسکن یکم کاهش یابد بلکه متقاضیان سریع تر بتوانند به وام درخواستی دست یابند. اگر چنین نشود، با وام هایی که در شرایط فعلی هم پاسخگوی نیاز متقاضیان نیستند، خانه خریدن واقعا دشوار می شود.

بهترین مناطق تهران برای خرید آپارتمان ارزان کدامند؟

  • منبع خبر : اقتصاد نیوز