رئیس کل بیمه مرکزی، تعداد مسکن های کشور را برآورد نمود و این طور گفت: تعداد کل واحد های مسکونی در کشور به ۲۷ میلیون واحد می رسد. وی تصریح کرد: فعالان حوزه بیمه می بایست به بازار مسکن توجه کافی داشته باشند و بدانند با قرار دادن بازار مسکن در مرکز توجه می توان به تجارتی چند هزار میلیارد تومانی رسید، که به نوبه خود بر تولید ناخالص ملی اثرگذار شایانی می گذارد.

غلامرضا سلیمانی امیری، پس از حضور در جمع اعضای انجمن صنفی نمایندگان صنعت بیمه، این طور گفت: چنانچه نمایندگان بیمه و همچنین تیم شبکه فروش بتوانند در تصمیم سازی ها حضور مؤثر داشته باشند آنگاه نتیجه تغییر می کند و خروجی به نفع صنعت بیمه رقم می خورد. وی ضمن اشاره به این که شبکه فروش بر مواردی چون قوت و ضعف محصولات بیمه اشراف کامل دارد اذعان نمود: به همین دلیل شبکه های فروش می توانند نقطه نظرات خود را در خصوص اصلاحاتی مورد نیاز تولید محصولات و بسته های بیمه ای اظهار کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی ضمن اشاره به این که منافاتی نباید میان منافع بیمه گذار و بیمه گر و مصوبات شورای عالی بیمه وجود داشته باشد اذعان نمود: اگر چنین باشد در اجرا شاهد مشکلاتی خواهیم بود. وی بار دیگر به اهمیت کادر شبکه فروش و نمایندگان اشاره کرد و افزود: مهم ترین قشری که می توان برای مقابله با فساد و تخلفات روی آن ها حساب کرد این دو مورد است.

سلیمانی با اشاره به این که نارضایتی مردم از صنعت بیمه به کاهش تمایل آن ها به خرید بیمه نامه منجر خواهد شد افزود: هرچند زمانی که از تخلف می گوییم فاکتور های متعددی مدنظرمان است که از جمله آن ها می توان ضعف قوانین، رفتار نادرست برخی فعالان بیمه و تقلب های نمایندگان را نام برد.

نباید به شبکه های دیجیتال فروش بیمه نگاه بد شود

ایشان در ادامه از راه اندازی برخی استارت آپ ها سخن گفتند و اظهار داشتند: برخی نگران این دست تکنولوژی ها هستند و در این خصوص نقطه نظرات منفی خود را اعلام می کنند. سلیمانی ضمن اشاره به این که استارت آپ ها در شرایط کنونی پای ثابت بسیاری از صنایع هستند اظهار داشت: ما نیز باید این موضوع را بپذیریم که زمان استفاده از استارت آپ ها در بیمه فرا رسیده است. وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: به شبکه های دیجیتال فروش بیمه نباید نگاه بدی باشد و حتی اگر بر این باوریم حضور آن ها تهدید است چه بهتر که در راستای تبدیل این تهدید به فرصت اقدام کنیم.

ایشان در ادامه از مدیریت صحیح فضای مجازی گفتند و اظهار داشتند: چنانچه راهکار های کنترل درست فضای مجازی را در پیش بگیریم و بدین منظور آیین نامه ها و مقررات شایسته وضع کنیم آنگاه نه تنها شاهد آسیب و لطمه نخواهیم بود بلکه بهبود وضعیت را به طور ملموسی تجربه خواهیم کرد.

وی ضمن اشاره به این که در بیشتر اوقات جای خالی تکنولوژی های خوب در عرصه بیمه احساس می شود اذعان نمود: بیمه آن طور که باید تاکنون از تکنولوژی های روز استفاده نکرده است. به گفته این مقام مسئول، این صنعت درصدد است با بررسی دقیق روش های قانونی توسعه نرم افزار، در شورای عالی بیمه، شرایط پیشبرد بهتر اهداف را محقق سازد.

بیمه مرکزی خواهان رشد ضریب نفوذ بیمه های زندگی است

ایشان در ادامه از راهکار های استراتژیک گفتند و اظهار داشتند: رشد ضریب نفوذ بیمه زندگی می تواند در این راستا کمک کننده باشد. این مقام مسئول این طور صحبت هایش را ادامه داد: عموما نمایندگان با ذائقه و علاقمندی بیمه گذاران به واسطه سال ها تجربه ای که دارند آشناترند و در این راستا می توانند با ارائه بسته های مناسب به بیمه گذار او را در راستای خرید بیمه نامه های زندگی راغب سازند.

وی علاوه بر این که از اعطای مجوز به شرکت تخصصی خاورمیانه سخن گفت تصریح کرد: این تنها اقدام صورت گرفته نیست و از دیگر موارد در دست اجرا، تنظیم مجوز هایی برای ورود دیگر شرکت های خصوصی فروش بیمه عمر می باشد.

ایشان این طور گفتند: این نیرو های فعال و چابک هستند که می توانند به شرایط بحرانی شرکت ها خاتمه دهند و آن ها را از میان بردارند. وی در ادامه از رقابت پذیری گفت و  افزود: این روز ها رقابت پذیری تنها بر تأمین سرمایه اثرگذار نیست بلکه این نیرو های انسانی یک سازمان هستند که تفاوت های اصلی را خلق می کنند.

اعضای انجمن صنفی نمایندگان بیمه در مقابل، مشکلات خود را مطرح کردند تا نقطه نظرات آن ها در آینده در تصمیم گیری ها لحاظ گردد.

  • منبع خبر : شهرخبر