فروش‌ آپارتمان هميشه با فراز و نشيب‌هايي همراه بوده است. بازار آپارتمان هاي مسكوني به شدت دستخوش نوسانات شده است ولي املاك تجاري و آپارتمان‌هاي تجاري و اداري اين چنين نيست و قيمت‌هاي آنان هر لحظه تغيير نمي‌كند.

فروش آپارتمان اداري نيز از اين قانون تبعيت مي‌كند فروش آپارتمان‌هاي تجاري در راستاي خواسته‌هاي متقاضيان است. در حال حاضر واحدهاي تجاري و اداري چندان مثل گذشته رونق ندارد، محروميت واحدهاي تجاري نسبت به خريد وام خريد باعث شده تا بنگاه‌هاي مشاورين املاك و واحدهاي تجاري رونق گذشته را نداشته باشد. اكنون واحدهاي تجاري و اداري چند سالي است كه از دريافت وام خريد ملك تجاري ممنوع شده‌اند.

قيمت واحدهاي تجاري و اداري به ندرت نوسان دارد، ميزان تردد افراد به املاك تجاري و امتياز سرقفلي در قيمت املاك تجاري و اداري تاثيرگذار است، در همين راستا، سابقه كار هم مهم است.

فروش آپارتمان تجاري 1

نرخ فروش آپارتمان اداری در مناطق مختلف تهران

هميشه واحدهاي تجاري و اداري متقاضي دارند و بنابراين تعداد متقاضيان املاك تجاري و اداري در نوسان هستند. البته افزايش ۱۰ تا ۱۵ درصدي املاك كاذب است به خاطر اين كه ميزان درآمد فروشنده در يك سال با سال قبل چندان تفاوتي ندارد. ولي در برخي مناطق تهران مانند غرب تهران، املاك تجاري و اداري به شدت گران شده‌اند.

علاوه بر اين اجاره بها نيز بشدت افزايش يافته و ميزان خريد و فروش هم بالا رفته، زماني كه خريد و فروش املاک راكد مي شود، موجران به مستاجران جهت افزايش اجاره بها فشار وارد مي‌كنند.

امروزه صاحبان املاك تجاري نيز تمايل دارند در صورتيكه قادر به پرداخت هزينه‌هاي خود نباشند دوست دارند كه در واحدهاي تجاري و اداري كوچكتري مشغول به كار شوند.

براساس مجوز شهرداري فقط از املاك تجاري مي‌توان جهت راه‌اندازي دفتر استفاده كرد و استفاده مسكوني مجاز نبوده و مجازات‌هاي خاص خود را دارد.

حتي اين نوع املاك مي‌توانند در بيرون از ساختمان و روي نما تابلوي تجاري خود نصب كنند. از املاك تجاري و اداري مي‌توان جهت راه‌اندازي مطب، دفتر وكالت، دفتر اسناد رسمي، دفتر روزنامه و مجله و دفتر مهندسي استفاده كرد.

در آپارتمان‌هاي تجاري مالكين املاك همگي صاحب كسب و كار هستند و به ندرت پيش مي‌آيد كه واحدي مسكوني باشد، اگر هم مسكوني باشد، بازرسان شهرداري با او برخورد خواهند كرد.

تاسيساتي در اين املاك تجاري و اداري نصب مي‌شود همگي اداري و تجاري بوده و هرگز براي استفاده‌هاي مسكوني، تاسيساتي نصب نمي‌شود.

آپارتمان‌هاي تجاري و اداري همگي مشخصات يكساني دارند و چندان تفاوتي با همديگر نخواهند داشت. فقط ممكن است كه متراژ واحدهاي تجاري و اداري تا حدي باهم متفاوت باشد و به طور يقين اگر دقت كرده باشيد، متراژ واحدهاي تجاري و اداري مانند مسكوني خيلي نزديك بهم است.

حتي برخي مواقع آپارتمان‌هاي تجاري و اداري براي داير كردن بانك‌ها بهتر است و بانك‌ها و به خصوص بانك‌هاي خصوصي، شعبات خود را در آن‌ها داير مي‌كنند.

آپارتمان‌هاي تجاري در چند طبقه ساخته مي‌شود تا واحدهاي اداري و تجاري بيشتري كنار هم كار كنند. فروش آپارتمان تجاري در مقايسه با زمين خيلي راحت‌تر به فروش مي‌رسد.

واحدهاي تجاري و اداري در چند اتاق خلاصه مي‌شوند كه به طور معمول، اتاق مديريت، اتاق حسابداري، اتاق خدمات‌دهي به كاركنان، اتاق بايگاني اسناد و دفترخانه.

قيمت آپارتمان‌هاي تجاري و اداري در مقايسه با آپارتمان‌هاي مسكوني بسيار بالاست و اين بخاطر درآمدزايي آن هاست.

بخاطر اين كه از نظر دولت در اين واحدهاي فعاليت‌هاي اقتصادي انجام مي‌شود بنابراي بايد هم به دولت ماليات بپردازند و هم اين كه بتوانند ساير هزينه‌هاي خدمات دولتي و هزينه‌هاي جاريه واحد را پرداخت كنند.

به طور معمول، واحدهاي تجاري مشابه هميشه كنار هم كار مي‌كنند، به طور مثال واحدهاي تجاري و اداري كه كار وكالت را انجام مي‌دهند همگي مشابه بوده و در همين زمينه نيز فعاليت مي‌كنند. در مورد ساختمان پزشكان نيز اين قضيه صدق مي‌كند، در ساختمان پزشكان مالكان كسب و كار همگي پزشك بوده و به كار طبابت مشغول هستند.

به محض اينكه ساخت آپارتمان تجاري و اداري به پايان رسيد، مي‌توانيد در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار آگهي بدهيد تا خريداران و مشتريان مراجعه كنند.

البته آگهي در وب‌سايت‌هاي تبليغاتي آنلاين نيز مي‌تواند به فروش آپارتمان اداري و تجاري شما نيز خيلي كمك كند.

حتي آپارتمان اداري و تجاري در برخي خيابان‌ها و در قسمت‌هاي مشخصي از خيابان متمركز هستند و مي‌توان خيلي راحت بدان‌ها دسترسي پيدا كرد.

فروش آپارتمان تجاري و اداري در مجموع در مقايسه با آپارتمان مسكوني خيلي راحت بوده و خيلي راحت در مدت كوتاهي به فروش مي‌رسد. همين قضيه فروش در مورد آپارتمان‌هاي تجاري در مراكز استان‌ها و ساير شهرها نيز صدق مي‌كند.