بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، میزان تقاضای ساخت مسکن در بهار سال جاری در مقایسه با همین برهه از زمان در سال گذشته با رشد ۱۲٫۴ درصدی همراه بوده است، این رقم رشد تقاضای ساخت مسکن در کل کشور است و در تهران به ۳۱٫۶ درصد می رسد.

نتیجه اجرای طرح “جمع آوری اطلاعات پروانه های صادر شده از سوی شهرداری در بهار ۹۷” حاکی از آن است که تعداد پروانه های پیش بینی شده از سوی شهرداری در بهار ۹۷، ۹۰ هزار و ۶۶۷ مورد بوده که از افتی ۲ درصدی در مقایسه با آمار اعلام شده برای زمستان سال گذشته خبر می دهد.

میانگین واحد های ساخته شده به ازای هر پروانه ساخت، ۲٫۶ واحد اعلام شده است.

تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده در بهار ۹۷، ۳۴ هزار و ۲۷۸ پروانه برآورد گردیده که در مقایسه با بهار ۹۶ و تابستان ۹۶، به ترتیب رشدی ۱۳٫۱ و ۱۰٫۴ درصد را تجربه کرده است.

تقاضای ساخت مسکن در تهران ۳۱ درصد رشد داشته است

با استناد به آمار مرکز ایران در بهار سال جاری، تعداد پروانه های پیش بینی شده ۱ هزار و ۶۵ مورد بوده است که از رشد ۳۰٫۱ درصدی در مقایسه با زمستان پارسال و افزایش ۳۱٫۶ درصدی نسبت به بهار سال ۹۶ خبر می دهد.

میانگین واحد های ساخته شده به ازای هر پروانه ساختمانی ۶٫۴ درصد بوده است.

تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده از سوی شهرداری تهران در بهار امسال، ۳ هزار و ۵۵ مورد بوده که از رشد ۳۴٫۴ درصدی و افزایش ۳۴٫۴ درصدی به نسبت بهار و زمستان سال گذشته خبر می دهد.

محمد اسلامی به عنوان وزیر جدید راه و شهرسازی در نشست ریاست جمهوری با معاونان و مدیران این وزارت از برنامه های جدید سخن گفت و اذعان نمود: تا انتهای برنامه توسعه ششم، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در کشور به پایان خواهد رسید.

  • منبع خبر : اقتصاد نیوز