مدیرعامل بانک مسکن، ضمن اشاره به این که برخی از پروژه های جزیره کیش غیرفعال هستند اظهار داشت: بانک مسکن در شرایط کنونی به دنبال تأمین منابع مالی مورد نیاز جهت از سر گرفتن طرح های عمرانی جزیره کیش می باشد.

ابوالقاسم رحیمی انارکی با تأکید بر این که برخی پروژه های عمرانی جزیره کیش در حالت غیرفعال به سر می برند اظهار داشت: چنانچه بتوانیم با سازمان منطقه آزاد کیش به تفاهم برسیم منابع مالی مورد نیاز جهت فعالیت مجدد این پروژه های عمرانی را تأمین خواهیم کرد.

ایشان ضمن اشاره به شرایط اقتصادی عنوان کردند: از جزیره کیش بازدید کرده ام و با توجه به این که برخی پروژه های عمرانی در توقف به سر می برند، بانک مسکن بر آن است اعتبار مورد نیاز برای پیشبرد این پروژه ها را تأمین نماید با این هدف که پروژه های نیمه تمام مجددا از سر گرفته شده و تکمیل شوند. وی اظهار کرد: بدیهی است لازمه این امر توافق های دو جانبه با سازمان منطقه آزاد کیش می باشد.

ایشان در ادامه از مهم ترین سیاست های بانک مسکن گفتند و برنامه های این بانک را اینطور تشریح کردند: با توجه به این که بانک مسکن به عنوان یک بانک دولتی در حال فعالیت است، قوانین و فعالیت های خود را در چارچوب های دولت تدوین می کند. به گفته این مقام مسئول مهم ترین اهداف بانک مسکن در شرایط کنونی، بازسازی بافت های فرسوده، تکمیل واحد های مسکونی مهر باقی مانده، ایجاد شهر های جدید و بازنگری سکونتگاه های غیررسمی می باشد. وی از امضای توافق نامه هایی با سازمان شهر های جدید خبر داد و اذعان نمود: در راستای تحقق اهداف نام برده، وزارت راه و شهرسازی و دولت در کنار بانک مسکن به ایفای نقش خواهند پرداخت.

ایشان ضمن اشاره به این که در این خصوص جلسه ای با حضور ریاست جمهوری برگزار گردیده افزود: با احتساب به توافق هایی که به دست آمده، احداث ۴۶۰ هزار مسکن به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت که تأمین بودجه و اعتبار مورد نیاز به واسطه بانک مسکن محقق می گردد.

به گفته رحیمی انارکی، در مجموع بانک مسکن هزینه های لازم برای ساخت ۷۰۰ هزار مسکن را تا پایان سال جاری متقبل شده است.

در شرایط کنونی امکان دو برابر کردن تسهیلات مسکن وجود ندارد

ایشان در ادامه در خصوص دو برابر کردن تسهیلات مسکن سخن گفتند و اظهار داشتند: با توجه به گرانی های اخیر، قدرت خرید متقاضیان به ویژه اقشار متوسط به پایین کشور کاهش یافته، که نیاز است در خصوص تسهیلات، منابع تأمین آن ها و مدت زمان بازپرداختشان تصمیماتی اتخاذ گردد مگر این که دولت تصمیم بگیرد برای افزایش درآمد های دولتی اقدامی جدی در پیش بگیرد. وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: به رغم این که ضرورت افزایش سقف تسهیلات مسکن بر کسی پوشیده نیست با این حال در شرایط کنونی امکان دو برابر کردن تسهیلات مسکن وجود ندارد و بانک مسکن نمی تواند وام های پرداختی به متقاضیان را تا سقف دو برابر افزایش دهد.

  • منبع خبر : شهرخبر