سید عباس دانایی، فرماندار شهرستان سمنان، ضمن اشاره به این که ساخت هزار واحد مسکونی امید در سمنان به زودی استارت خواهد خورد اذعان نمود: این واحد ها در بافت های فرسوده سمنان احداث خواهند شد و ۵ محله از سمنان میزبان این طرح خواهد بود.

این مقام مسئول پس از این که در هشتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان سمنان حضور پیدا کرد اذعان نمود: احیاء بافت ناکارآمد میانی یکی از اهدافی است که همواره در مرکز توجهمان بوده است. ایشان مقدار بودجه اختصاص داده شده به این طرح را معادل ۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار عنوان کردند و افزودند: ساخت هزار مسکن امید در ۵ محله سمنان به زودی کلید خواهد خورد.

ایشان پس از این که توجه به بافت های ناکارآمد را امری ضروری خواندند تصریح کردند: مدیران شهری نیاز است این مسئله را در مرکز توجه قرار دهند و پیوسته در راستای آن تلاش کنند. به گفته این مقام مسئول مهم ترین فاکتوری که می تواند در این امیر دخیل باشد و چنین طرحی را به سمت جلو سوق دهد، همدلی و همکاری مدیران و نهاد های مربوطه است.

ایشان مشارکت های مردمی را لازمه اجرای این طرح خواندند و افزودند: به منظور اجرای هر چه بهتر این طرح، همکاری همه جانبه مردم ضروری است.

دانایی تصویب طرح جامع بازآفرینی شهری را مربوط به سال ۹۴ توسط شورای عالی معماری و شهرسازی کشور عنوان کرد و تصریح نمود: در راستای تحقق این امر، برنامه ریزی هایی صورت گرفته و اقداماتی در حال انجام است.

فرماندار سمنان این طور صحبت هایش را ادامه داد: از مهم ترین اولویت های دولت، بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد است و تلاش می شود همه نهاد ها برای اجرای این مهم بسیج شوند.

از جمله مواردی که در این جلسه به بحث گذاشته شد، نحوه اعمال تخفیف صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری بود ضمن این که به مسائلی همچون طرح های در دست انجام شهرداری و نحوه تسهیل گری و تبلیغات شهرداری نیز اشاره شد. در این خصوص نتیجه گیری هایی صورت گرفت و قرار بر این شد که بازسازی بافت های فرسوده در ۵ محله از سمنان آغاز گردد، بسته های تشویقی مناسبی برای انبوه سازان و تسهیلگران در نظر گرفته شود ضمن این که دستگاه های اجرایی تمام تلاششان را برای از میان برداشتن موانع و اجرای هر چه سریع تر این طرح مبذول نمایند.

بر اساس گزارش های ارائه شده، سمنان بیشترین بافت های فرسوده را در اختیار دارد ضمن این که چیزی حدود ۳۰ درصد از این بافت ها در بخش مرکزی استان قرار گرفته است.

میزان بودجه اختصاص داده شده به احیای بافت فرسوده سمنان در سال گذشته بالغ بر ۸ میلیارد ریال بوده است.

  • منبع خبر : شهرخبر