مسعود حمیدیان، رئیس شورای اسلامی شهر تویسرکان، ضمن اشاره به این که قیمت خرید و اجاره مسکن در تویسرکان با رشدی نجومی همراه بوده است اذعان نمود: این قیمت ها واقعی نیستند و حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد از این قیمت ها حباب گونه و کاملا غیرمنطقی می باشند.

وی در ادامه از افت قیمت برخی مصالح ساختمانی همچون میلگرد سخن به میان آورد و اظهار داشت: با این وجود آن چه نگاه ها را به سمت خود معطوف ساخته، رشد نامتعارف قیمت خرید و اجاره مسکن در شهرستان تویسرکان است.

ایشان در ادامه از تأثیر قیمت مصالح ساختمانی بر نرخ مسکن گفتند و تصریح کردند: زمانی که قیمت مصالح ساختمانی روند صعودی را در پیش گرفت شاهد افزایش قیمت مسکن و نرخ اجاره بها بودیم این درحالی است که با افت قیمت مصالح ساختمانی، کماکان قیمت اجاره بها و خرید مسکن بالاست و کاهشی را تجربه نکرده است.

حمیدیان اذعان نمود: حل این مشکل و از سر راه برداشتن چنین معضلاتی همکاری اتحادیه املاک شهرستان تویسرکان را می طلبد و این مهم نیاز به مشارکت های همه جانبه دارد.

وی از رکود در بازار مسکن این شهرستان سخن گفت و اظهار کرد: حجم معاملات مسکن در تویسرکان روندی نزولی را تجربه کرده با این حال امید است با افت قیمت ها، حجم معاملات مسکن رشد را تجربه کند.

رئیس شورای اسلامی تویسرکان، با اشاره به این که نرخ خرید و اجاره مسکن در تویسرکان از دیگر شهرستان های همدان بسیار بیشتر است، چنین رشد قیمتی را بی سابقه و غیرمعقول اعلام کرد.