مشاوره حقوقي املاك هميشه مي‌تواند بهترين روش براي جلوگيري از كلاهبرداري معاملاتي املاك باشد. امروزه يكي از روش‌هاي مخفي براي كلاهبرداري، كلاهبرداري معاملاتي است. زمانيكه شما به خودتان بيش از اندازه اطمينان داريد در اين صورت براي كلاهبرداري از شما ظرفيت لازم در شما ايجاد شده است. كلاهبرداري‌هاي معاملاتي به سراغ هر كسي مي‌تواند برود و هيچ كسي از آن در امان نيست. در صورتيكه در بازار معاملات مسكن تجربه‌اي نداشته باشيد، بنابراين بايد مراقب باشيد و بخاطر اين كه كلاهبرداري معاملاتي به صورت مخفي و پنهاني رخ مي‌دهد.

مشاوره حقوقي املاك 1

  1. بنابراين در اولين مرحله شما بايد جويا شويد كه آيا بنگاه معاملاتي مورد نظر مجوز قانوني دارد يا خير. بخاطر اينكه شخص خلافكار مي‌تواند با نصب تابلو، املاك مردم را به فروش رسانده، اجاره داده يا رهن مي‌دهد. اين چنين بنگاه معاملاتي مي‌تواند همدست كلاهبردار باشد و هردو بدين روش از معاملات سود مي‌برند.

  2. با استفاده از بهترين مشاوره حقوقي املاك مي‌توانيد مشخصات فروشنده يا خريدار با مدارك او تطبيق دهيد. مالك يا نماينده او بايد در بنگاه معاملاتي يا دفتر اسناد رسمي حضور پيدا كند. بدون حضور مالك عقد قرارداد غيرممكن است.

  3. لازم است كه در صورتيكه ملك يا آپارتماني چندين مالك دارد به هنگام فروش، همه مالكان در بنگاه معاملاتي املاک حضور داشته باشند و همه مالكان فروش ملك را امضا كنند.

  4. حتما مشخصات چك‌هاي معاملاتي را در قسمت توضيحات درج كنيد. درج مشخصات خريدار و فروشنده در اين قسمت لازم و ضروري است. با مشاوره حقوقي املاك مي‌توانيد از درست بودن چك‌هاي معاملاتي اطمينان حاصل كنيد.

  5. هنگام معامله حضور خريدار و فروشنده ضرورت دارد و بنابراين امضاي طرفين را به روزهاي بعد موكول نكنيد. با مشاوره حقوقی املاک مي‌توانيد از تاخير و تعلل در معامله جلوگيري كنيد.

  6. بايد ميزان حق كميسيون بنگاه معاملاتي در مبايعه‌نامه مشخص شده باشد.

  7. با مشاوره حقوقي املاك مي‌توانيد شرايط خريد يا فروش ملک را به دقت تنظيم كرده و براي طرفين قرائت كند تا اگر موردي فراموش شده حتما قيد شود تا بعدها براي طرفين مشكلي پيش نيايد.

  8. با مشاوره حقوقي املاك مي‌توانيد حسن انجام كار را به طرفين يادآوري كند و مبلغي را به عنوان وجه تضمين مشخص كنيد تا طرفين لااقل بخاطر مبلغ كار را درست به انجام برسانند.

  9. با مشاوره حقوقي املاك مي توانيد براي هر معامله اي كد رهگيري صادر كنيد تا معامله اي كه انجام شده در معاملات ملكي ديگر وارد نشود، مبايعه‌نامه بايد نزد بنگاه معاملاتي باقي بماند. ارائه كد رهگيري موجب خواهد شد تا از بروز كلاهبرداري در معاملات ملكي جلوگيري شود.

  10. قبل از معامله، حتما از ملك يا ساختمان ديدن كنيد يا حتي از مراجع رسمي نيز مصادره نشدن املاك را نيز جويا شويد. مواردي مشاهده شده كه ملك معامله شده جزء املاك مصادره‌اي بوده و بنابراين معامله ملك نيز باطل خواهد بود.

  11. حتما به هنگام معامله از دو نفر شاهد معامله استفاده كنيد.

  12. قول‌هاي شفاهي هيچ سنديتي ندارند و بايد همه تعهدات مكتوب باشد تا بتوان بدان‌ها رجوع كرد.

  13. در صورتيكه خريدار يا فروشنده دچار فراموشي شده حتما لازم است كه نماينده يا وارث او در معامله حضور داشته باشد تا از بروز مشكلات احتمالي بعدي جلوگيري شود.

  14. حتما در انجام معامله به جبران خسارت توجه كنيد و اگر فروشنده عنوان كرد كه ملك را به كس ديگري نفروخته، باز هم به گفتار او كفايت نكنيد و جبران خسارت را در مبايعه‌نامه متذكر شويد.

  15. مبالغ را به فروشنده يا نماينده او ارائه كنيد و حتما در پشت مبايعه‌نامه، مقدار مبلغ را ذكر كرده و فروشنده نيز دريافت مبلغ را تاييد كرده و امضاء كند.

  16. مشخصات ملك بازديد شده را با مشخصات ملك در مبايعه‌نامه تطبيق دهيد و بعد شروع به معامله كرده و شرايط موجود در مبايعه‌نامه را امضاء كنيد. مواردي مشاهده شده كه در آن املاكي معارض با املاك مورد بازديد در مبايعه‌نامه قيد شده است.

مشاوره حقوقي املاك 2

امروزه در بنگاه‌هاي بزرگ املاك، مشاورين حقوقي املاك نيز حضور دارند و مشاورين حقوقي املاك مي‌توانند به استناد قوانين ملكي، از بروز كلاهبرداري‌هاي معاملاتي جلوگيري كنند.

مشاورين حقوقي املاك بايد نسبت به جعل سندهاي ملكي آگاهي كامل داشته باشند و از بروز جعل سند جلوگيري كنند.

هرگز براي معاملات ملكی به سراغ افراد غيرمتخصص نرويد شايد اين كار را به خاطر پايين بودن حق كميسيون انجام دهيد ولي بعدها ضررهاي بزرگي را متحمل خواهيد شد.

مشاورين حقوقي املاك مي‌تواند شما را از بروز كلاهبرداري‌هاي معاملاتي باز دارد. با مشاوره حقوقي املاك مي‌توانيد.

مشاوره حقوقي املاك بهترين راه حل براي جلوگيري از كلاهبرداري هاي ملكي است. البته خيلي سخت است كه در بهترين مشاوره حقوقي املاك قرار گيريد ولي اگر اين چنين شرايطي براي شما واقع شد حتما از آن به بهترين نحو ممكن استفاده كنيد.