محمد اسلامی به عنوان وزیر جدید راه و شهرسازی، ضمن اشاره به این که باید از فعالیت هایی که منابع ملی را هدر می دهند جلوگیری کرد اذعان نمود: از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی حمایت خواهیم کرد چرا که فعالیت های آن ها به ساخت واحد هایی با دوام بیشتر ختم خواهد شد و این امر صرفه جویی در منابع را به همراه خواهد داشت. به گفته اسلامی، حمایت از فعالیت های این مرکز مانع از اتلاف ثروت ملی می شود.

ایشان پس از حضور در جلسه بزرگداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر، در حیطه وزارت راه و شهرسازی، ضمن این که از تلاش فعالان این حوزه صمیمانه قدردانی کرد اذعان نمود: فعالیت پژوهشگران واقعی از اتلاف سرمایه های ملی جلوگیری می کند و سبب آبادانی کشور می شود که این دست از اقدامات را باید به فال نیک گرفت و از فعالیت های ارزشمند آن ها کمال تشکر را به عمل آورد.

ایشان در ادامه این طور گفتند: در ۲۶ آذرماه ابلاغیه ای به تمام زیرمجموعه های وزارت راه و شهرسازی ابلاغ گردید مبنی بر این که همه زیرمجموعه ها می بایست از بودجه دریافت شده ۵ درصد را به بخش پروژه اختصاص دهند. وی افزود: انتظار می رود بر این اساس، پژوهش ها با جدیت بیشتری دنبال شوند و اتلاف منابع و ثروت ملی به واسطه این امر کاهش یابد.

عضو کابینه دولت دوازدهم، ضمن اشاره به برگزاری همزمان هفته پژوهش و هفته حمل و نقل، اظهار داشت: امید است به لطف این اتفاق، امکان دیدار های بیشتر و تبادل نظر های مؤثرتر میسر گردد.

ایشان ضمن این که مرکز، تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را به عنوان یکی از بهترین و موفق ترین مراکز کشور معرفی کردند اظهار داشتند: مأموریت مهمی به این مرکز واگذار شده است که ما متعهد می شویم حمایت های لازم را از این مرکز به عمل آوریم.

محمد اسلامی با اشاره به این که وزارت راه و شهرسازی از این وزارت حمایت های لازم را به عمل خواهد آورد و در مقابل نیز انتظاراتی از این مرکز خواهد داشت تصریح کرد: به واسطه فعالیت های ارزشمند مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی شاهد بهبود کیفیت زندگی مردم به واسطه بهترین اقدامات در زمینه های ساخت مسکن، حمل و نقل و شهرسازی خواهیم بود.

ایشان این طور صحبت هایشان را ادامه دادند: انتظار می رود نتیجه تحقیقاتی که این مرکز ارائه می دهد، توسط نهاد ها عملی گردد و به موجبات همکاری های همه جانبه، نتیجه ای اثربخش و مثمرثمر رقم بخورد. وی افزود: آن ها که مسئول طراحی و ساخت هستند می بایست عملکرد خود را منطبق با آخرین یافته های علمی پیش ببرند تا به واسطه این امر شاهد بیشترین کارایی و نهایت اثربخشی باشیم. به گفته محمد اسلامی، تمام افرادی که به نوعی در بخش اجرا سهیمند می بایست از نتایج مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نهایت بهره را ببرند. ایشان در پایان افزودند: مهم ترین فاکتور، افزایش دوام ساختمان های احداث شده است که این امر مانع از اتلاف ثروت ملی و منابع کشور می شود.

  • منبع خبر : شهرخبر