حسام عقبایی، نایب رئیس اتحادیه مشاورن املاک تهران، با اشاره به این که تکمیل واحد های مسکونی مهر می بایست جدی گرفته شود اذعان نمود: چنانچه مسکن های مهر باقی مانده تکمیل شده و به متقاضیان تحویل داده شوند آنگاه می توان نسبت به متعادل شدن قیمت ها در بازار مسکن امیدوار بود. به گفته عقبایی با تکمیل مسکن مهر، نقدینگی به سوی این بازار سوق پیدا می کند که به واسطه همین امر قیمت ها تغییر را تجربه خواهند کرد.

عقبایی این طور صحبت هایش را ادامه داد: بر اساس آمار های رسمی ارائه شده در ماه گذشته رشد قیمت مسکن ۸۳ درصد بوده است. به گفته عقبایی با استناد به گزارشات آماری، رشد قیمت در برخی مناطق حتی از ۱۰۰ درصد رد کرده است.

ایشان در ادامه این طور گفتند: متناسب با رشد قیمت ها باید سقف تسهیلات مسکن را هم افزایش داد. وی افزود: رضد قیمت مسکن به گونه ای بوده است که تسهیلات خرید مسکن بی اثر شده اند و متقاضی نمی تواند با تکیه بر آن در راستای تهیه مسکن گام بردارد از این رو انتظار می رود دولت راهکار هایی را برای این حوزه بیندیشد.

عقبایی با اشاره به این که بسیاری ز خانوار ها حاشیه های شهر را برای زندگی برگزیده اند تصریح کرد: تکمیل مسکن مهر و تحویل آن ها به متقاضیان سبب افزایش تولید مسکن و رشد فایل های فروش می شود که بی تردید با اثرت مثبتی همراه خواهد بود.

ایشان از ضرورت افزایش سقف تسهیلات بانک مسکن گفتند و تصریح کردند: دولت و بانک مرکزی بایستی در این مسیر هوشمندانه گام بردارند و تصمیمات لازم را مبذول نمایند. به گفته این مقام مسئول، به دنبال گران شدن واحد های مسکونی بسیاری از فراد شهر های جدید را برای زندگی انتخاب می کنند بنابراین دولت باید اتمم مسکن مهر در پرند، هشتگرد و پردیس را در اسرع وقت به پایان برده و آن ها را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

ایشان از ضرورت هدایت نقدینگی به سمت بازار مسکن سخن گفتند و تصریح کردند: چنانچه بتوانیم تولید مسکن را افزایش دهیم، آنگاه عرضه و تقاضا متعادل خواهد شد و قیمت مسکن ثبات را تجربه خواهد کرد.

  • منبع خبر : افکار نیوز