ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل بانک مسکن، ضمن اشاره به این که احتمال افزایش سقف تسهیلات مسکن اندک است، اظهار داشت: افزایش وام مسکن، بانک را با کسری بودجه و مشکلات عدید مواجه خواهد ساخت.

ایشان با تأکید بر این که بررسی های لازم برای اعمال تغییرات در وام مسکن در دست بررسی قرار دارد اذعان نمود: بانک مسکن همواره شرایط بازار را رصد می کند تا با تسلط بر وضعیت موجود بتواند در خصوص ارائه وام به متقاضیان تصمیمات لازم را اتخاذ نماید. این مقام مسئول صحبت هایش را این طور ادامه داد: بر اساس توان متقاضیان در بازپرداخت اقساط، پیشنهاداتی از سوی بانک مسکن به بانک مرکزی ارائه خواهد شد.

بانک مسکن از مسیر های دیگر به متقاضیان کمک خواهد کرد

ابوالقاسم رحیمی انارکی ضمن اشاره به این که در ماه های گذشته، رشد قیمت ها به گونه ای بوده است که بسیاری از افراد توان خود را برای خرید مسکن از دست داده اند اظهار داشت: به زعم این که در حال حاضر توان افزایش سقف وام مسکن وجود ندارد با این حال تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا برنامه ریزی هایی برای کمک به متقاضیان با توسل به روش های دیگر مبذول نماییم.

تأکید بانک مسکن به مسئله بازآفرینی شهری

ایشان از برنامه های دولت برای خانه دار کردن متقاضیان صحبت کردند و تصریح نمودند: برآنیم در زمینه بازآفرینی شهری و بهسازی مسکن در بافت های فرسوده مشارکت های لازم را به عمل آوریم. به گفته این مقام مسئول، تفاهم نامه هایی در این راستا به امضا خواهد رسید.

۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های ناکارآمد احداث خواهند شد

رحیمی انارکی به طرح بازآفرینی شهری اشاره نمودند و اظهار داشتند: بر اساس این طرح انتظار می رود ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سال اول در بافت های ناکارآمد شهری صورت بگیرد. ایشان این طور صحبت هایشان را ادامه دادند: چنانچه این مهم محقق گردد آنگاه زمینه خانه دار کردن متقاضیان وام مسکن از محل صندوق پس انداز یکم فراهم خواهد شد.

بانک مسکن برای افزایش وام مسکن با مشکل بودجه روبرو است

ایشان ضمن اشاره به این که بانک مسکن در حال حاضر بودجه لازم برای افزایش سقف تسهیلات مسکن را ندارد اظهار داشت: چنانچه اعتبارات و بودجه لازم را در اختیار بانک قرار دهند آنگاه خواهیم توانست افزایش تسهیلات را در پیش بگیرم در غیراینصورت پرداخت وام به متقاضیان، بانک را با مشکلاتی مواجه خواهد ساخت. وی ضمن اشاره به این که در دیگر صندوق ها همچون حساب جوانان، گام های ارزشمندی برداشته شده است، تصریح کرد: موفق شده ایم تسهیلات این صندوق را تا ۲۳۰ میلیون تومان ارتقا بخشیم.

  • منبع خبر : افکار نیوز