محمد اسلامی به عنوان وزیر جدید راه و شهرسازی، ضمن اشاره به این که عرضه و تقاضای مسکن در کشور در حالت تعادل قرار ندارد اظهار داشت: لازمه بهبود بازار مسکن این است که دو بخش عرضه و تقاضا، به تعادل برسند و این کار به واسطه تولید ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در سال امکان پذیر خواهد بود.

ایشان ضمن این که بر ساخت واحد های ارزان قیمت تأکید ورزیدند تصریح کردند: از مهم ترین برنامه هایی که وزارت راه و شهرسازی درصدد اجرای آن است، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی می باشد که از این تعداد ساخت ۲۰۰ هزار واحد در شهر های جدید رقم خواهد خورد و مابقی را در بافت های فرسوده و در شهر هایی با جمعیت های کمتر از ۵۰ هزار نفر اجرایی خواهیم کرد. وی مهم ترین مخاطبان این واحد ها را اقشار متوسط و ضعیف جامعه اعلام کرد.

ایشان گفتند: ساخت این واحد ها را انبوه سازان بر عهده خواهند گرفت. اسلامی این طور ادامه داد: انتظار می رود ساخت این واحد ها به همراه مسکن های مهر تا انتهای سال ۹۹ به پایان برسد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص آینده مسکن اجتماعی نیز سخن گفت و تصریح کرد: بار ها تأکید کرده ام که مهم ترین مخاطبان این طرح افراد کم درآمد و اقشار جامعه با درآمد متوسط هستند و این مهم را باید دولت بپذیرد و در راستای آن گام بردارد. وی این طور گفت: وظیفه وزارت راه و شهرسازی این است که شرایط تولید مسکن را بهبود ببخشد و راه را برای متعادل سازی عرضه و تقاضا هموار سازد.

ایشان در ادامه به برنامه ششم توسعه اشاره کردند و یکی از اهداف آن را ساخت سالیانه ۵۰۰ هزار مسکن عنوان نمودند. وی با تأکید بر این که مهم ترین اولویت وزارت راه در حال حاضر تولید مسکن است گفت: تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا با ارائه برنامه ریزی های صحیح این مهم را محقق سازیم.

اسلامی از طرح برقی کردن قطار تهران-مشهد سخن به میان آورد و اذعان نمود: این پروژه از مهم ترین طرح های اجرایی در کشور است که قرار داد هایش به امضا رسیده و منابع مالی آن از طریق فاینانس تأمین شده است ضمن این که در دست اجرا و پیاده سازی قرار دارد. اسلامی افزود: امید است موانعی که بر سر راه این طرح قرار دارند هر چه زودتر از میان برداشته شده و شرایط لازم برای اجرای آن محقق گردد.

  • منبع خبر : تی نیوز