رئیس اداره کل نقدینگی و خزانه داری بانک مسکن، اظهار داشت: می توان از خدمات بازار سرمایه استفاده کرد مشروط بر این که در سامانه سجام ثبت نام کرده باشید.

محسن کریمی از ضرورت وجود سامانه سجام سخن گفت و عنوان کرد: به واسطه این سامانه نام و مشخصات افرادی که فعالانه در بازار سرمایه به ایفای نقش می پردازند ثبت و ضبط می گردد. وی افزود: این سامانه توسط سازمان بورس راه اندازی شده با این هدف که بتوان فعالیت ها را شفاف سازی کرد و از تخلفات و پولشویی ها جلوگیری به عمل آورد.

به گفته این مقام مسئول، عملکرد سامانه سجام در دو مرحله صورت می گیرد به گونه ای که در مرحله اول، شناسایی مشتریان انجام می شود و در فاز دوم تأیید مشتریان عملی می گردد. کریمی این طور ادامه داد: برای انجام فرآیند تأیید مشتریان که کماکان اجرایی و عملیاتی نشده است، مشتریان می بایست به پلیس به علاوه ده مراجعه کرده و یا به دفاتر پیشخوان دولت سر بزنند.

ایشان درباره ضرورت سامانه سجام توضیحات بیشتری ارائه کردند و افزودند: در اوراق حق تقدم و یا صندوق های فرابورسی که نیاز است مشتریان دارای کد های بورسی باشند مشتریان بایستی در اسرع وقت اطلاعات و مشخصات خود را وارد چنین سامانه ای کرده و شماره حساب بانک مسکن خود را در این سامانه به ثبت برسانند. ایشان تصریح کردند: آنان که از حساب سپرده ممتاز و یا صندوق های آباد بهره مند می گردند برای این که بتوانند اوراق بهادار را خرید و فروش کنند و یا امتیاز های صندوق سرمایه گذاری آباد را مورد معامله قرار دهند نیاز است به ثبت نام در این سامانه بپردازند زیرا که این سامانه مستقیما با نرم افزار های بورسی در ارتباط است.

رئیس اداره کل نقدینگی و خزانه داری بانک مسکن، از فعالیت این بانک برای معرفی سامانه سجام به مشتریان سخن گفت و تشریح کرد: زمانی که با کمک گرفتن از ابلاغیه ای، استفاده از این سامانه اطلاع رسانی گردید، همکاران فعال در شعب می بایست زمینه را برای ثبت نام مشتریان فراهم سازند، تا مشکلی سر راه افراد قرار نگیرد. بر اساس آن چه شرکت سرمایه گذاری وجوه اعلام کرده است، آنان که به عنوان فعالان حوزه سرمایه شناخته می شوند می توانند تا تاریخ ۴ دی ماه، ثبت نام اولیه خود را در این سامانه انجام دهند ضمن این که امکان مراجعه مشتریان به شعب برای دریافت اطلاعات بیشتر وجود دارد.

کریمی مهم ترین اولویت بانک مسکن را ثبت نام گروهی مشتریان اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به این که نیاز بود اطلاعات فردی افراد ثبت گردد و از سوی اشخاص مبالغی پرداخت شود، این مهم میسر نگردید.

رئیس اداره کل نقدینگی و خزانه داری مسکن، اذعان نمود: با ثبت نام افراد در سامانه سجام می توان از خدمات در نظر گرفته شده استفاده حداکثری نمود.

  • منبع خبر : تی نیوز