محمد شکرچی زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان کشور، ضمن اشاره به این که فلات ایران به حیث تکنوتیکی آرام و متعادل نیست اظهار داشت: امکان زلزله ها کماکان وجود دارد.

ایشان ضمن حضور در هشتمین کنفرانس ملی سازه و زلزله، در خصوص زلزله های کرمانشاه صحبت کردند و این طور گفتند: تعداد دستگاه های شتابنگاری در کشور به ۱۱۰۰ واحد می رسد که قادر به ثبت چیزی حدود ۱۳ هزار رکورد هستند.

ایشان ضمن اشاره به این که تعداد زلزله هایی که با قدرت بیش از ۶ ریشتر در ۱۰ آذرماه سال گذشته زمین را لرزاندند به سه عدد می رسد اذعان نمود: کرمانشاه به عنوان یکی از نا آرام ترین استان های کشور است که امکان وقوع زلزله در این استان همواره بالاست.

این مقام مسئول در ادامه به زلزله ای که در سال گذشته در آبان ماه کرمانشاه را لرزاند اشاره کرد و اذعان نمود: تعداد افرادی که طی زلزله سر پل ذهاب جان باختند به ۶۲۰ نفر رسید ضمن این که در اثر این زلزله چیزی حدود به ۵ هزار میلیارد تومان خسارت به بار آمد.

وی زلزله هجدک کرمان در سال پیش را معادل ۶٫۱ ریشتر اعلام کرد و افزود: طی این زلزله تعداد واحد های روستایی و شهری که در حوزه شهرستان راور آسیب دیدند به ترتیب به ۶۰۰ واحد و ۳۰۰ واحد اعلام شده است. تعداد واحد های روستایی و شهری آسیب دیده در شهرستان کرمان نیز ۳۰۰ و ۳۰۰ گزارش شده است. با این حساب می توان این گونه نتیجه گیری کرد که زلزله هجدک کرمان با ۱۵۰۰ واحد آسیب دیده  همراه بوده است.

  • منبع خبر : تی نیوز