آخرین اخبار مربوط به قیمت های نجومی مسکن در بازار تهران

بررسی ها حاکی از آن است که متوسط قیمت فروش هر متر واحد مسکونی در اواسط آبان ماه در منطقه ۱ و منطقه ۱۹ تهران به ترتیب ۱۹ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان و ۴ میلیون تومان بوده است. این درحالی است که قیمت عنوان شده برای خانه های نوساز گاها از این رقم بسیار بالاتر بوده است.

واسطه های ملکی عنوان می کنند عرضه کنندگان واحد های نوساز گویی قصد کاهش قیمت ها را ندارند و بر اعلام قیمت های نجومی و عجیب و غریب پافشاری می کنند.

رشد قیمت از یک سو و کاهش تمایل خریداران از سوی دیگر بازار مسکن را با رکودی جدی همراه ساخته است با این حال آن چه به چشم می خورد تمایل مالکان واحد های نوساز به پیشنهاد قیمت هایی نجومی است به طوری که قیمت هایی که از سوی این مالکان پیشنهاد می شود از میانگین قیمت اعلام شده بیشتر است. در شرایطی که خریداران تمایلی به خرید نشان نمی دهند این افراد ناگزیرند از فروش منصرف شوند و عرضه واحد های خود را به زمان دیگری موکول کنند.

قیمت مسکن در حالی بدون حساب و کتاب بالا می رود که عده زیادی توان پرداخت چنین قیمت هایی را ندارند و ترجیح می دهند از بازار مسکن کناره گیری کنند. بر اساس گزارش هایی که رسما از سوی بانک مرکزی ارائه شده، بیشترین قیمت مسکن مربوط به منطقه ۱ و کمترین قیمت متعلق به منطقه ۱۹ تهران می باشد.

میانگین قیمت مسکن به ازای هر متر مربع در اواسط آبان ماه سال جاری در منطقه ۱ تهران، ۱۹ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده است درحالی که این قیمت در منطقه ۱۹، ۴ میلیون تومان گزارش شده است. گزارشات ارائه شده در خصوص قیمت واحد های نوساز اما گویای مطلب دیگری است که از تمایل عرضه کنندگان به پیشنهاد قیمتی بالاتر از میانگین قیمت اعلام شده خبر می دهد.

بررسی های دقیق تر حاکی از آن است که قیمت اعلام شده برای فروش واحد های مسکونی در سعادت آباد (منطقه دو تهران)، به ازای هر متر واحد نوساز، ۱۹ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان متفاوت بوده است. این رقم وقتی جالب به نظر می رسد که بدانیم متوسط قیمت فروش هر متر مسکن در منطقه ۲، ۱۴ میلیون تومان است.

مشاوران املاک به این دست از عرضه کنندگان توصیه می کنند نرخ های پیشنهادی خود را کاهش دهند چرا که بازار مسکن در آستانه ورود به رکود شدیدی است.

  • منبع خبر : تی نیوز