اخبار مسكن، سرتيتر اخبار اقتصادی متقاضيان مسكن

اخبار مسكن هميشه مورد توجه بوده و زمانيكه بازار مسكن در حال ركود به سر مي‌برد، متقاضيان خريد مسكن بيشتر بدان توجه خواهند كرد. هر ساله بازار مسكن دچار تحولاتي مي‌شود كه امسال اين تغيير و تحولات قدري زودتر شروع شده است. امسال بازار مسكن تهران به طور ميانگين ۳۵ درصد افزايش يافت و دليل آن نيز افزايش زمان ركود بازار مسكن بود و ركود در بازار مسكن نيز هنوز ادامه دارد و احتمال دارد كه اين چنين روندي تا آخر امسال نيز ادامه داشته باشد.

اكنون بازار مسكن اشباع شده و مسكن تنها بخشي است كه باقي مانده است. در حال حاضر نسبت به بازار مسكن نوعي بي‌اعتمادي وجود دارد و همه فرض مي‌كنند كه مسكن يك كالاي ماندگار است. افزايش تقاضا در بازار مسكن باعث افزايش قيمت در بازار مسكن شده است. البته رونق بازار مسكن دور از انتظار مي‌نمايد.

اخبار مسكن هميشه در نوسان است و بنابراين متوجه مي‌شويم كه بازار مسكن ثبات لازم را ندارد. در حال حاضر مردم از بسياري از نقاط كشور به تهران مهاجرت مي‌كنند و خانوارهايي كه قدرت مالي بيشتري داشته باشند در منطقه ۵ تهران سكونت مي‌كنند. اكثر مناطق تهران اشباع شده‌اند و بنابراين مردم بيشتر به مناطق ۵ و ۲۲ هجوم مي‌آورند. البته زيرساخت‌هاي منطقه ۲۲ هنوز آماده نشده بنابراين مردم به منطقه ۲۲ بيشتر هجوم مي‌آورند و همين عامل باعث افزايش قيمت در منطقه ۲۲ شده است.

اخبار مسكن زير ذره‌بين 3

مردم به سرمايه‌گذاری در بخش مسكن تمايلی ندارند

در حال حاضر مردم ميل چنداني نسبت به سرمايه‌گذاري در بخش مسكن ندارند و التهابات سياسي و اجتماعي باعث تلاطم و نوسان قيمت در بازار مسكن شده است. البته مشخص است كه قيمت‌ها كاهش نخواهد يافت ولي سرعت رشد قيمت‌ها افت مي‌كند و قيمت‌ها كاهش خواهد يافت.

دولت تاكنون نتوانسته در زمينه بازار مسكن كاري از پيش ببرد. سياست‌هاي دولت بلندمدت بوده و اين سياست‌ها در كوتاه مدت تاثير چنداني ندارد. زمانيكه دولت نسبت به رونق مسكن نمي‌تواند كاري انجام دهد بنابراين بايد شاهد وقوع اتفاقاتي عجيب و غريب باشيم.

وضعيت فعلي بازار مسكن به خاطر تصميم‌هاي نادرست مالكان و مشاوران املاك است و به همين دليل اتفاقات دوگانه‌اي در بازار مسكن رخ مي‌دهد. دلالان مسكن سعي مي‌كنند كه بازار مسكن را به دست بگيرند و مالكان نيز دوست دارند ضررهاي گذشته را جبران كنند.

عواملي مانند توازن بين عرضه و تقاضا، تسهيلات بانكي، توليد و ساخت و ساز مسكن و افزايش قيمت مسكن همگي بر بازار مسكن تاثيرگذار هستند.

اخبار مسكن مورد علاقه اجاره نشينان

مردم هميشه اخبار مسكن را زير نظر دارند تا در اولين فرصت براي خريد واحدهاي مسكوني اقدام كنند. البته اخبار مسكن تحت تاثير عوامل سياسي و اقتصادي مشخص مي شود.

امروزه ساخت و سازهاي مسكن مهر بخشي از اخبار انواع مسكن را در بر مي‌گيرد. قيمت‌هاي مربوط به اجاره و رهن نيز بخشي از اخبار مسكن بوده و متقاضيان مساكن اجاره‌اي هر لحظه اين نوع اخبار را دنبال مي‌كنند تا بتوانند در لحظه مناسبي واحد مسكوني خود را شكار كنند.

اجاره نشينان همان بازار هدف بوده و اخبار مسكن را از طريق رسانه‌ها دنبال مي‌كنند تا حداقل از افزايش اجاره بها با خبر شوند.

براساس آخرين اخبار مسكن اكثر خانه‌هاي موجود در تهران خالي است و مردم امروزه به سختي مي‌توانند يك واحد آپارتمان را خريداري كنند.

قيمت مسكن ۶/۵۹ درصد در تهران گران شده و گردش مالي بازار مسكن ۲/۲۶ درصد افزايش يافته است. مشاهده مي‌كنيد كه بازار مسكن به شدت ملتهب شده به طوريكه كساني كه خانه خريداري كرده‌اند تمايلي به تعويض خانه ندارند.

اخبار مسكن زير ذره‌بين 2

تلاش دولت برای مهار التهابات بخش مسكن

در حال حاضر اكثر نمايندگان مجلس سعي در تكميل واحدهاي مسكوني مهر دارند، اگرچه دولت سعي مي‌كند كه بازار مسكن را تحت تاثير قرار داده و سامان ببخشد.

در حال حاضر وضعيت بازار مسكن به شدت نگران‌كننده است و دولت و البته بخش خصوصي بايد براي رفع نگراني بايد اقداماتي را انجام دهند تا حدي از نگراني مردم كاسته شده و طي ماه‌هاي بعدي بخش مسكن دوباره رونق بگيرد.

البته راه حل‌هايي كه براي بازار مسكن ارائه مي‌شود موقت بوده و دوباره با بروز مشكل جديد، بخش مسكن دوباره ملتهب مي شود.

امروزه اخبار انواع مسكن در بخشي از اخبار منعكس مي‌شود تا مردم نسبت به بازار مسكن آگاهي‌هاي لازم را بدست بياورند.

البته بايد اذعان كنيم كه واسطه‌ها و مشاورين املاك همان كساني هستند كه بخش مسكن را نامتعادل مي‌كنند و با كنترل معاملات مسكن مي‌توان از بروز اين اتفاقات تا حد زيادي جلوگيري كرد.

با افزايش اجاره بها بر تعداد اجاره نشيان افزوده خواهد شد و حتي باعث افزايش اجاره بها در ساير مناطق به دور از انتظار خواهد شد.

در حال حاضر بخش مسكن در شهرستان‌ها رونق دارد و معاملات تا حدي انجام مي‌شود ولي روند فعلي اصلا مطلوب نيست.